Kako je nesavršeni robot Endži pomutila razum "savršenim" Kinezima: Pomogla nam je da zavolimo sebe
Endži predstavlja pravo osveženje u moru sličnih, pa i ne treba da čudi što je za tako kratak period postala popularna
Kineska influenserka Endži dobila je niz negativnih komentara na njenom videu zbog njene suve kože i nesavršenog izgleda. Mnogi su je savetovali da stavi masku ili ode kod lekara, međutim niko od njih nije shvatio da je ona u stvari robot.
Njen video koji je objavljen na društvenoj mreži Doujin, koja predstavlja kinesku verziju Tik Toka privukao je pažnju Kineza. Ono što je najviše zaintrigiralo radoznale Kineze, koji su opterećeni savršenim izgledom, upravo je ta njena nesavršenost.
Ona nema lice i ne izgleda kao mnoge poznate ličnosti u ovoj najmnogoljudnijoj zemlji. Ona ne pozira u dizajnerskoj odeći, ne hoda modnim pistama i nije napadno našminkana. Umesto toga, ona nosi jednostavne bele majice, pijucka koka-kolu i zeva na ekranu.
Ponekad se može videti sa zajapurenim licem, a njena prizemna ličnost očigledno prija ljudima, budući da je na društvenoj mreži prati više od 280.000 ljudi.
Virtuelni influenseri nisu novost u Kini
Prvi digitalni robot u zemlji Ling, koji je postao veoma popularan povučen je sa interneta u maju prošle godine.
On je imao oštre crte lica, ružičaste usne, koji za razliku od Endži, oslikava muški ideal lepote u Kini. Ljudi u ovoj zemlji, posčednjih godina poludeli su za plastičnim operacijama i filterima na slikama, kako bi izgledali što savršenije.
Međutim, Endži predstavlja pravo osveženje u moru sličnih, pa i ne treba da čudi što je za tako kratak period postala popularna.
Kako je nastala Endži
Endži je napravio Džesi Žang, direktor jedne kompanije koja se bavi animacijom iz Šenžena. On je tražio način kako da izrazi svoju kreativnost i stvori nesavršenog robota koji bi pomogao ljudima da se opuste i prihvate svoju nesavršenost.
Džesi je počeo da dizajnira robota u julu prošle godine, a posle tri meseca nastala je Endži. On je odmah objavio njen prvi video, a već u decembru imala je preko 100.000 pratilaca.
- Nisam verovao da će ovako brzo da postane poznata, mislim da je to zbog njene smirenosti, prijatne naravi i ležernih videa. Sve njene karakteristike izgledaju kao da se radi o običnoj stvarnoj osobi - rekao je njen kreator.
Međutim, ona ipak ima određene karakteristike koje otkrivaju da nije stvarna. Njene uši podsećaju na vilinske i ima velike okrugle oči.
- Mislim da je postala jako važna ljudima. Neki iako znaju da nije stvarna poveravaju joj se i pišu o svom životu. Mnogo mi je drago kada pročitam da je pomogla nekome ko se osećao loše - kaže Džesi koji u Endžino ime komunicira sa pratiocima preko poruka.
CNN je kontaktirao neke od njenih pratilaca, kako bi utvrdili šta se zaista krije iza njene velike popularnosti.
- Realnija je od mnogih influensera koji su stvarni ljudi, uči nas pravim vrednostima i kako da volimo sebe - kaže Ksijao Ksi, milenijalac koji živi na jugozapadu Kine i obožava da gleda njene videe.
Ali ne misle svi kao on. Mnogi su na društvenim mrežama kritikovali Endži zbog njenih debelih butina, jednostavne šminke, ožiljaka od akni i neujednačene boje kože.
Ovi negativni komentari pokrenuli su veliku debatu u Kini zbog okrutnih modnih standarda i poimanja lepote. Njena popularnost i veliki broj pratilaca, ukazuju da se situacija polako menja.
- U Kini ukoliko ne izgledate kao što to surovi standardi od vas nalažu, smatraju da ste lenji. Mislim da je Endži zato i veliko osveženje. Ona nije stvarna i ne mora da izgleda kao ostali, a u isto vreme nudi ženama i devojčicama mogućnost da uvide da postoji izbor i da ne treba da izgledaju kao svi ostali - kazao je Džesi.
(Telegraf.rs)