Praznični ukrasi sa slikama Aušvica podigli buru na internetu: Povucite ih iz prodaje, ko to kupuje?
Neki su pokušali da objasne da je reč o kompjuterskoj grešci
Predstavnici muzeja Aušvic oglasili su se na Tviteru reagujući na prodaju prazničnih poklona sa Aušvicom kao temom. Suveniri u vidu otvarača za flaše i ukrasa za jelku pojavili su se na poznatoj platformi za onlajn prodaju Amazon.
- Prodaja „božićnih ukrasa“ sa slikama Aušvica ne deluje prikladno. Aušvic na otvaraču za boce prilično je uznemirujuć. Molimo Amazon da ukloni ove stvari - zamoli su predstavnici muzeja na Tviteru.
U komentarima na ovu objavu brojni su komentari podrške koji se takođe zalažu za povlačenje iz prodaje.
- Šta je sa ljudima? Ko bi to kupio, a kamoli sam napravio?
- Uradili ste nešto konstruktivno. Nadajmo se da će proizvodi biti povučeni i odmah uništeni - stoji u komentarima.
Neki su pokušali da objasne da je reč o kompjuterskoj grešci, te da se radi o generičkom odabiru fotografija sa interneta i njihovom postavljanju na ukrase. Prema tome, moglo bi se desiti da fotografije Aušvica nisu odabrane namerno, već slučajno.
Negativne rekacije lako je razumeti s obzirom na to da je Aušvic simbol nacističkih zločina. UNESKO je ovaj logor 1979. godine proglasio delom Svetske baštine pod imenom „Aušvic-Birkenau - nemački nacistički koncentracioni logor smrti“. Smatra se da je u njemu na svirep način ubijeno oko 2,5 miliona ljudi, od čega najviše Jevreja. Podignut je na početku Drugog svetskog rata u okupiranoj Poljskoj, a u njemu su se životi "nepodobnih" gasili sistematskim izgladnjivanjem, prinudnim radom, nekontrolisanim epidemijama, u egzekucijama streljanjem, u medicinskim eksperimentima i u gasnim komorama, po kojim ga istorija posebno pamti.
VIDEO: Ovako bi izgledao Holokaust da je postojao tada Instagram
(Telegraf.rs)