A PRIVATNOST? Fejsbuk prati neobjavljene poruke!

Razlog zbog kojih Zakerberga zanimaju ovi podaci jeste što samocenzurom korisnici "uskraćuju vredne informacije", a Fejsbuk je upravo orijentisan na deljenje informacija i sadržaja više od milijarde svojih korisnika

Nedavno je objavljeno istraživanje prema kojem Fejsbuk prati i statuse i komentare koje korisnici upišu, ali ih ipak ne objave, odnosno izbrišu ih, jer su se iz nekog razloga predomislili.

Za prikupljanje ovih informacija Fejsbuk koristi kod koji automatski analizira informacije koje korisnici upisuju i zatim šalje meta podatke tih informacija ovoj društvenoj mreži.

Ovakvo arhiviranje informacija koje se upisuju, ali ne objavljuju nije neuobičajeno, a sličnom tehnikom koriste se i druge kompanije – npr. Gmail pamti i arhivira tekst koji korisnici upisuju tako da, u slučaju problema s računarom ili internet vezom, korisnici neće morati ponovno da pišu mail, već će on ostati arhiviran kao skica.

Fejsbuk, međutim, ne prati sam tekst koji korisnici upisuju, već samo podatke koji pokazuju jesu li korisnici na kraju odustali od objave tih statusa (samocenzura korisnika), ali napominju da je Facebook sigurno zainteresovan i za taj takav sadržaj.

Naučnici koji su sproveli ovo istraživanje zaključuju da Fejsbuk sada zna kada se koristi samocenzura na njihovoj mreži, a njihov sledeći korak mogao bi biti praćenje samog sadržaja kako bi saznali zašto korisnici ne objavljuju određene statuse i komentare – kod koji trenutno koriste već im sada omogućava da saznaju i te informacije, odnosno da prate tekst koji se upisuje, a ne objavi.

Iako bi pomislili da Zakerbergova kompanija na ovaj način krši privatnost, jer imaju informacije o stvarima koje ljudi ne žele da objave, u njihovim merama privatnosti stoji da analiziraju sadržaj koji korisnici dele, pregledaju i stvari s kojima korisnici imaju interakciju pa u Facebooku stvari koje se napišu, ali ne objave smatraju interakcijom.

Razlog zbog kojih Zakerberga zanimaju ovi podaci jeste što samocenzurom korisnici "uskraćuju vredne informacije", a Fejsbuk je upravo orijentisan na deljenje informacija i sadržaja više od milijarde svojih korisnika.

(Telegraf.rs / dnevnik.hr)