ZA BESPLATAN TABLET ODAJU SVE TAJNE: Šokantno istraživanje o navikama građana na Internetu

Polovina ispitanika bi ipak prihvatila besplatne ili jeftine proizvode u zamenu za manju dozu privatnosti

Širom planete ljudi su postali veoma oprezni kod davanja ličnih informacija jer su sve svesniji da razne organizacije prikupljaju, koriste, zadržavaju i otkrivaju njihove podatke. Većini njih (od 60 do 87 odsto) je kontrola nad sopstvenom privatnošću važnija od komoditeta, a čak 55 odsto je protiv online kupovine jer su zabrinuti da će im biti ugroženi privatni podaci. Ipak, polovina ispitanika bi ipak prihvatila besplatne ili jeftine proizvode u zamenu za manju dozu privatnosti.

U Srbiji više od 1,2 milliona građana kupuje online!

Ove proizvode su Srbi najviše kupovali na internetu u 2015. godini (FOTO)

Besplatan tablet u zamenu za dozvolu da kompanije prate kada, zašto i kako ga koriste, prihvatilo bi 48 odsto ispitanika, dok takvu vrstu saradnje sa kompanijama 52 odsto smatra "napadnom", pokazalo je istraživanje koje je KPMG International sproveo u 24 zemlje sveta na uzorku od 7.000 ljudi.

To ne znači da oni veruju tim industrijama. U bankarski sektor poverenje ima 41 odsto, a svega 39 odsto ljudi ima poverenja da zdravstveni sektor čuva njihove podatke. Samo trećina anketiranih ima poverenja u lokalne vlasti, a sektor nekretnina i društvene mreže izazivaju najveće nepoverenje kada je reč o upotrebi i čuvanju podataka.

Isto istraživanje je pokazalo i da prihodi i nivo obrazovanja nemaju veliki uticaj na to da li će potrošači da prihvate manju privatnost.

Postoje velike regionalne razlike u stavovima među regionima.

Amerika i Kanada su najviše zabrinute zbog hakerskih krađa ličnih podataka. Kompanije koje se bave proizvodnjom i trgovinom struje i vode u Sjedinjenim Američkim Državama već su iskusile otpor na instaliranje pametnih brojila u stambene objekte. Oko 43 odsto Amerikanaca oseća se nelagodno zbog pametnih brojila u njihovim domovima ukoliko dobijene informacije komunalna preduzeća mogu da koriste da zaključe koliko ljudi živi u domu.

Italijani su veoma raspoloženi da ustupe vladinim agencijama korišćenje ličnih podataka, za razliku od Francuza koji to ne bi uradili ni za potrebu borbe protiv terorizma.

Azijske zemlje, kao što su Indija i Malezija, nemaju problem sa personalizovanim reklamama, a Indija ima veoma visok stepen poverenja u organizacije koje čuvaju i upotrebljavaju lične podatke. Zanimljivo je da Japanci imaju mnogo manji stepen poverenja u organizacije koje upravljaju privatnim podacima od potrošača u Indiji, ali da u isto vreme najmanje preduzimaju mere predostrožnosti kako bi zaštitili svoje podatke.

Još nekoliko zanimljivih podataka iz istraživanja

Smart telefone i tablet aplikacije koje se koriste za navigaciju, chat i vesti, a koje mogu da pristupe kontaktima, fotografijama i istoriji pregledanja 84 odsto ispitanika smatra "napadnim", a samo 16 "kul".

Zamislite sledeću situaciju, koja se neretko i dešava: šaljete email prijatelju da planirate posetu Parizu. Sledećeg dana na društvenim mrežama primetite reklame za hotele, restorane i izlete u Parizu. Čak 68 odsto njih smatra ovo "napadnim", a 32 odsto smatra da je to "kul".

Na gotovo svim tržištima najmanje 75 odsto ispitanika je reklo da im je nelagodno da se njihovi online shopping podaci prodaju trećim licima, ali samo 20 odsto koristi šifrovanje kako bi zaštitili svoje privatne podatke.

 

(Telegraf.rs)