Zimi nikako ne držite auto na leru: Bonus saveti pred najnezgodniji period za vožnju
Držanje motora u praznom hodu po velikoj hladnoći, osim što uzalud troši gorivo, oduzima ulje nekim delovima motora kojima je ono ključno
Zimski uslovi vožnje vaš automobil ionako teško podnosi. Ali biće mu još i teže ako ga ranim jutrom, kad su temperature jako niske, prvo puštate da malo radi u mestu kako bi se zagrejao.
Naime, iako je to nešto u što većina vozača veruje i radi, čini se da taj postupak autu više šteti nego koristi, prenosi Business Insider.
Što je pogrešno u tom vrlo upornom mitu, objasnio je auto trkač Stefen Ciati koji čitav život radi s motorima s unutrašnjim sagorevanjem.
Držanje motora u praznom hodu po velikoj hladnoći, osim što uzalud troši gorivo, oduzima ulje nekim delovima motora kojima je ono ključno, naročito cilindrima i klipovima.
S vremenom nedostatak ulja može dovesti do oštećenja cilindra i klipova i to praktično znači smrt motora.'
Suprotno popularnom verovanju, puštanje auta da po hladnoći radi u leru dok se ne zagreje ne produžuje život motora. Naprotiv, skraćuje ga.
Srećom, ovo se događa samo kad je gorivo jako hladno. Čim se zagreje na temperaturi od oko 4 stepena, auto počinje da troši normalne količine goriva.
Mogli biste zbog toga pomisliti da će puštanje auta da radi u leru rešiti ovaj problem. Ali, nemojte brkati topao vazduh iz ventilacije s toplim motorom. Rad u leru je zapravo uzrok svih problema.
Najbrži način da brzo ugrejete motor je da odmah započnete vožnju.
BONUS SAVETI
U početku budite nežni s papučicom gasa. Autu je potrebno oko 15 minuta (zavsino od uslovavožnje) da postigne normalnu radnu temperaturu. Ako silovito pritiskate gas i jurite čim ste upalili auto, stvarate nepotrebni stres.
Osim toga, ako jurite odmah nakon što ste upalili auto, potrošićete i do 12 posto više goriva da biste prešli jednaku udaljenost.
Grejanje motora u leru verojatno je navika zaostala iz vremena kad su se automobili oslanjali na karburatore.
(Telegraf.rs/Bussines insider)