100 GODINA TRANSSIBIRSKE ŽELEZNICE: To je najduža pruga na svetu, a ovih 7 činjenica o njoj niste znali (FOTO) (VIDEO)
Potrebno je šest dana i dva sata da se stigne od Moskve do Vladivostoka
Ove godine najduža železnica na svetu, Transibirska pruga koja povezuje Moskvu i Vladivostok, slavi 100-godišnjicu postojanja.
NEVEROVATNO PUTOVANJE KROZ RUSIJU: Verovali ili ne, ovaj voz prolazi 8 vremenskih zona! (VIDEO)
Pruga koja se pruža od prestonice do krajnjeg istoka Rusije i vek posle otvaranja spada među najposećenije železničke linije na planeti, a evo najvažnijih činjenica koje treba da znate o jednom od najvećih čuda modernog sveta.
1. Cena
Carevina Rusija je 1013. godine izdvojila 1.455 milijardi rubalja u zlatu. Da bi ste imali neku orijentaciju koliko je to bila ogromna suma, dovoljno je znati da je u to vreme mesečna plata policajca iznosila oko 50 rubalja.
2. Vreme
Sve je počelo 1891. godine kada je budući ruski car Nikolaj II Romanov posetio gradilište u Vladivostoku i svečano označio početak radova. Bilo je potrebno 25 godina da bi se M0skv povezala sa ovim gradom.
3. Napor
Kada su radovi bili na vrhuncu, u izgradnji pruge učestvovalo 90.000 ljudi, a radnu snagu većinom su činili vojnici, seljaci i robijaši. Za prvih 12 godina izgrađeno je 7.500 kilometara, praktično bez ikakve upotrebe mašina.
4. Putovanje
U današnje vreme modernim vozovima potrebno je šest dana i dva sata da stignu od Moskve do Vladivostoka, to jest, pređu put dugačak 9.298 kilometara - što je skoro duplo više nego rastojanje između Londona i Njujorka.
5. Mermer
Jedna od 64 stanice na ovoj pruzi je Slidjanka, jedinstvena na svetu jer je u potpunosti izgrađena od mermera. Ova stanica nalazi se nedaleko od Bajkalskog jezera.
6. Hladnoća
Iako nije najsevernija tačka na putovanju, najhladnije područje na pruzi je kod stanice Moguča-Skovordino, gde tokom zimskih meseci temperatura može da se spusti na -62 stepena Celzijusa.
7. Posada
Posada voza provodi dve nedelje na putovanju od Moskve do Vladivostoka i nazad. Posle ove smene osoblje ima 14 dana na raspolaganju da se odmori do sledećeg putovanja. Zanimljivo je da je potrebno da železničari imaju mužički sluh, kako bi prilikom provere točkova mogli na osnovu zvuka da uoče problem.
Pogledajte video:
(Telegraf.rs)