SEDAM SMRTNIH GREHOVA NA VENČANJU: Ovo ne smete da radite NIKAKO ako ste gost ili se venčavate!
U sedam tačaka vikar opisuje kako se ponašaju mladenci i njihovi gosti prilikom Svetog obreda venčanja
Don Stanko Jerčić, generalni vikar hvarske biskupije, na zanimljiv način je objasnio ponašanje mladenaca i njihovih gostiju. Malo je reći da je - zgrožen. U sedam tačaka vikar opisuje kako se ponašaju mladenci i njihovi gosti prilikom Svetog obreda venčanja. Ono što je zanimljivo jeste da se slično ponašanje može videti i u Srbiji. Pravila koja je vikar naglasio mogu važiti za sve ljude, nezavisno od toga u kojoj su crkvi.
SRPSKA KRALJEVSKA VENČANJA KOJA SU OBELEŽILA ISTORIJU: Ljubavi jače od života (FOTO)
OBRED VENČANJA KAO IZ TV SAPUNICA
Traže se "egzotični" prostori za ceremoniju, još "egzotičnije" se oblače mlade i(li) kume, i ostale zvanice … traže da ceremonija venčanja izgleda kao iz tv sapunica, frizira se unutrašnjost crkve kao da se čeka Deda Mraz, a fotografi i snimatelji ponašaju se kao da je crkva njihov studio…
ULAZAK U CRKVU
Pojedinci u crkvu ulaze "kao u birtiju" – s kapom na glavi, rukama u džepu, bocama rakije u rukama. Viče se, dovikuje, galami, smeju se iz svega glasa. Mobilni telefoni zvone čak i za vreme ceremonije.
ODEVANJE
Kada krenu na svadbu ljudi znaju da se u većini slučajeva neukusno i neprimereno obuku. Pa još ako je to na svadbenoj večeri, Bože pomozi! Ali ulazak u crkvu ipak traži diskretnije odevanje. Mladoženje u principu nisu problematični, no za mnoge mlade se to ne bi moglo reći. Doći pred oltar polugola, zaista je krajnje neukusno i znak je nepoštovanja svetog prostora.
Gotovo posve gola leđa, dekoltei do krajnjih granica otvoreni, razrez na venčanici gotovo do vrha noge... I zvanice su često više gole nego obučene, prekratke suknje, ramena, leđa i gole grudi do krajnjih granica, česta je slika. Uzalud skupa garderoba kad je neukusna!
Šta ne smete da radite za vreme ceremonije pogledajte u nastavku
TOKOM CEREMONIJE
Sedenja za vreme celog obreda (pa čak i za vreme čitanja jevanđelja i molitve Očenaš), trčanje po crkvi za malom decom, odgovaranje na pozive mobilnim telefonom (i to sam doživeo!)... i da ne nabrajam dalje. Ponekad, pod uticajem alkohola, bude i glasnog dobacivanja mladencima od strane pojedinaca – "Glasnije!", "Ništa ne čujemo!" i sl. A kada dođe na red poljubac mladenaca, tada u pojedinim svatovima nastupi sveopšta euforija – vikanje "UUUUUU", "Bravooooo", vrištanje kao da je "pao gol", zviždanje...
ČESTITKE
Svako želi da mladencima čestita nakon venčanja. To je lepo i pohvalno, kada se čestitanje najčešće ne bi pretvorilo u galamu, naguravanje, dobacivanje, pa čak i psovke (i to sam čuo!).
Oltaru pred kojim stoje mladenci mnogi prilaze s rukama u džepovima ili na zadnjici, nude jedni druge rakijom i sve izgleda kao da se stoji u redu ispred prodavnice ili na blagajni fudbalskog stadiona, a ne pred oltarom.
Kako ne bi trebalo da se fotografišete i kako ne treba da izgleda izlazak iz crkve pročitajte u nastavku
FOTOGRAFISANJE
Kada dođe na red fotografisanje često je prisutno naslanjanje na oltar, pomeranje sveća i cveća s oltara ("radi boljeg kadra"), zakrčivanje prolaza stalcima za kamere i reflektore tako da sveštenik jedva prolazi oko oltara...
Fotografiranje nakon obreda venčanja za pojedine je fotografe prilika da "podivljaju". A da ne spominjem praksu pojedinih fotografa da od svetog mesta naprave foto-atelje premeštajući stolice, pa čak i sveštenikovu stolicu, zauzimanje raznih poza – od čučanja, sedenja, klečanja i sl. Crkva nije foto-atelje.
IZLAZAK IZ CRKVE
Prillikom izlaska mladenaca iz crkve pojedinci kao da "podivljaju", urlanje, dobacivanje neukusnih šala i sl.
Tada nastupi bacanje svega i svačega – ružinih latica, riže, konfeta, papirnih traka i sl. Naravno da nakon odlaska svatova prostor ispred crkve izgleda kao da se završila fudbalska utakmica, a ne verski obred. Posebno bih istaknuo bacanje pirinča kao nešto nehrišćansko, tj. pogansko.
Kao prvo, bacanje pirinča kao simbola plodnosti je simbol poganskih obreda i magije. Kao drugo, pirinač je hrana, u nekim krajevima sveta jednako cenjena kao hleb. Hrana se ne baca po zemlji i po hrani se ne gazi. Kao treće, pirinač je jako teško očistiti, posebno ako je teren ispred crkve neravan (što je slučaj kod nas), piše Slobodna Dalmacija.
(Telegraf.rs/Dnevnik.hr)