ŠTA MISLITE: Da li kazne treba određivati prema platama vozača?
Ovakav sistem kažnjavanja primenjuje se u Nemačkoj, Finskoj, Norveškoj, Švedskoj, Švajcarskoj... Što su veća primanja, veća je i kazna, a policija te podatke saznaje od poreskih organa
U nekim evropskim zemljama iznos novčane kazne za saobraćajne prekršaje pojedincu određuje se prema visini njegovih mesečnih primanja.
Sredinom decembra nemački fudbaler Marko Rojs (25) kažnjen sa čak pola miliona evra zbog vožnje bez dozvole. Da li je u redu da jedan vozač za isti saobraćajni prekršaj bude kažnjen deset puta većom novčanom sumom od drugog, ako su njegova primanja deset puta veća?
Da li je ovakav način određivanja visine kazne pravedniji od onog koji se trenutno primenjuje u Srbiji i, što je još važnije, da li će se na taj način vozači u većem broju obeshrabriti da ponove prekršaj zbog kog su kažnjeni?
540.000 razloga za zvezdu Dortmunda da pazi kad ubuduće sedne za volan!
Policajci su Rojsa zaustavili dok se svojim Aston Martinom vraćao sa treninga u martu 2014. Fudbaler Borusije iz Dortmunda pokazao je lična dokumenta, ali ne i vozačku dozvolu. Nakon provere u kompjuteru, policajci su ustanovili da Marko Rojs nema položen vozački ispit.
Visina kazne određena je na osnovu prihoda nemačkog fudbalera. Kako Rojs mesečno zarađuje 180.000 evra, on je kažnjen novčanom sumom koja je jednaka njegovoj tromesečnoj plati.
Osim u Nemačkoj, ovakav sistem kažnjavanja primenjuje se i u Finskoj, Norveškoj, Švedskoj, Švajcarskoj... Što su veća primanja, veća je i kazna, a policija te podatke saznaje od poreskih organa, prenosi "B92".
(Telegraf.rs)