Mamac za veću izlaznost: Besplatno pivo, vožnja taksijem i zdravstveni pregled za birače u Bangaloru

O. S.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Hoteli, taksi službe i druge firme najavili su brojne  inicijative da podstaknu ljude da glasaju, a to uključuje besplatno pivo, snižene vožnje taksijem, pa čak i besplatne zdravstvene preglede

Žene na jednom biračkom mestu Tanjug/AP

U indijskom gradu Bangaloru su se dosetili kako da povećaju izlaznost na izborima - besplatnim pivom i besplatnom vožnjom taksijem. Kako prenosi BBC, ovaj grad koji se nalazi u indijskoj državi Karnataka poznat je po tome da ima malu izlaznost na izborima.

Zbog toga su na opštim izborima koji se održavaju u nekoliko faza do početka juna, brojne firme rešile da podstaknu birače da izađu na glasačka mesta. Tako su hoteli, taksi službe i druge firme najavili brojne  inicijative da podstaknu ljude da glasaju.

To uključuje besplatno pivo, snižene vožnje taksijem, pa čak i besplatne zdravstvene preglede. U nekim prodavnicama hrane, kupci bi morali da pokažu svoj prst umrljan neizbrisivim mastilom kao dokaz da su glasali da bi dobili popust.

U Bangaloru će sutra (petak) biti održani opšti izbori u okviru druge od sedam faza glasanja. U sredu je državni Viši sud dozvolio udruženju hotela da daje hranu besplatno ili po sniženim cenama sve dok se ne krše izborna pravila.

- Različiti hoteli i restorani će pružati različite pogodnosti biračima na osnovu njihove samostalne odluke - rekao je PC Rao, predsednik udruženja hotela, za lokalni dnevnik Bangalore Mirror i nastavio:

- Dok će neka od ovih mesta obezbediti besplatnu kafu, dose [palačinka od pirinčanog testa i sočiva] i voćni sok da bi se savladala nesnosna vrućina, neki od lokala će davati popuste na hranu ili imati neke druge primamljive ponude.

Na poslednjim opštim izborima 2019. godine, gradska izborna jedinica Bangalor jug zabeležila najniži procenat izlaznmosti u državi Karnataka od "samo" 53,7 odsto birača. Izlaznost je takođe bila niska u centralnom Bangaloru ( 54,3 odsto) i severnom Bangaloru (54,7 odsto) u poređenju sa ukupnom izlaznošću u državi od 68 odsto. Većina kompanija je prošle nedelje počela da podstiče stanovnike da glasaju, ali je objavila ponude nakon odobrenja suda u sredu.

Popularni zabavni park Vonderla poklanja ulaznice glasačima po sniženim cenama, dok pab "Deck of Brews" deli besplatno pivo za prvih 50 kupaca, koji su glasali. Aplikacija "Ridesharing Blu-Smart", u međuvremenu, nudi popust od 50 odsto putnicima koji putuju u krugu od 30 kilometara od biračkih mesta, dok taksi udruženje "Rapido" daje besplatne vožnje osobama sa invaliditetom i starijim glasačima.

- Ovo je naš način da slavimo demokratiju i skrenemo pažnju na važnost glasanja - kaže Gopi Chand Cherukuri, suosnivač lanca restorana "Mr. Philli" za dnevnik "Indian Ekpress".

Restoran nudi 30 odsto popusta na pljeskavice i milkšejkove za prvih 100 glasača u restoranu.

(Telegraf.rs)