Avion u kom je bio američki državni sekretar doživeo "kritičan kvar" na visini od 5.000 metara

M. P.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Boeing 737 sekretara Antonija Blinkena iz Davosa doživeo je kritičan kvar. Američki državni sekretar morao je da promeni avion

Foto: Tanjug/AP

Državni sekretar Antoni Blinken bio je primoran da promeni avion da bi se vratio u Vašington iz Davosa nakon što je njegov avion pretrpeo, kako je saopšteno, "kritičan kvar povezan sa curenjem kiseonika", javlja CNN.

Blinken i prateća ekipa ukrcali su se u sredu u modifikovani avion Boing 737 u Cirihu posle dan i po sastanaka na globalnom samitu u Davosu.

Avion je pretrpeo problem nakon ukrcavanja i Blinken je bio prinuđena da siđe iz aviona.

Nova, manja letelica je bila poslata za Blinkena, a mnogi iz pratnje sada će se vraćati u Vašington komercijalnim letom.

Ovo je najnoviji udarac Boingovoj nekada zvezdanoj, a sada jako narušenoj reputaciji. Dana 5. januara, jednom avionu kompanije Alaska Airlines je eksplodirao čep na vratima ubrzo nakon poletanja kada je avion bio na visini od gotovo pet kilometara, ostavljajući zjapeću rupu na bočnoj strani mlaznjaka.

Boign ima mnogo problema s acvionima poslednjih godina Foto: Shutterstock

Srećom, niko nije sedeo na sedištu pored rupe, pa nije bilo teže povređenih. Ali, incident je doveo do privremenog prizemljenja svih mlaznjaka "737 Max 9", pošto je avio-kompanijama naređeno da ih pregledaju zbog mogućeg neispravnog sklopa i labavih ili nedostajućih vijaka. Dok se uzrok te nesreće još istražuje, izvršni direktor Boeinga Dejv Kalhun je priznao da je "greška" te kompanije dovela do incidenta.

Taj avion Alaska Era je novija verzija 737 od one kojom je Blinken trebalo da leti, a koji je stariji model modifikovan za upotrebu u vojsci. Ali novija verzija, odnosno "737 Max", imala je niz ozbiljnih problema mnogo pre incidenta Alaska Era ovog meseca.

Dve nesreće "737 Max", 2018. u Indoneziji i početkom 2019. u Etopiji, ubile su svih 346 ljudi na tim letovima i dovele do 20-mesečnog prizemljenja aviona, dok je Boing radio na pronalaženju i ispravljanju greške u dizajnu.

Ali, imao je i drugih problema sa kvalitetom od povratka u službu nakon incidenta na Alaska Eru. Prošlog decembra Boeing je zatražio od avio-kompanija da pregledaju sve svoje "737 Max" mlaznice zbog potencijalnog labavog zavrtnja u sistemu kormila, što je ključno za kontrolu aviona u vazduhu, nakon što je avio-kompanija otkrila potencijalni problem sa ključnim delom na dva aviona.

Poslednjih godina, taj proizvođač aviona je takođe imao problema sa kvalitetom koji su doveli do zaustavljanja isporuka "787 Dreamliner"-a, dok je njihov 777 mlaznjak takođe bio privremeno prizemljen, avioni su u subotu doživeli kvar na motoru, zbog čega su se krhotine srušile iznad Denvera.

(Telegraf.rs)