Kapetan iz Bara spasio 16 ljudi u Gvinejskom zalivu

Brod kapetana duge plovidbe Edin Šehića primio je poziv za pomoć posredstvom Spasilačkog koordinacionog centra Bremen, zbog prodora morske vode u prostorije mašinskog postrojenja, u području poznatom po napadima pirata

Foto: Shutterstock

Kapetan duge plovidbe Edin Šehić iz Bara, zapovednik kontejnerskog broda "Kota Suria", uspešno je koordinisao akcijom spašavanja 16 članova posade broda koji je tonuo u Gvinejskom zalivu, 300 nautičkih milja udaljenosti od najbliže obale. Kapetan Šehić za Portal RTCG govori o opasnosti i neizvesnosti kroz koju su pomorci prošli, ali i emocijama na kraju spasilačke misije.

Šehićev brod primio je poziv za pomoć posredstvom Spasilačkog koordinacionog centra Bremen, koji je i potvrđen direktnim pozivom kapetana broda u opasnosti, zbog prodora morske vode u prostorije mašinskog postrojenja.

Za crnogorskog kapetana otežavajuća okolnost, dodatni izazov i još veći rizik bilo je samo područje Gvinejskog zaliva, koje se smatra najopasnijim, sa statistički najvećim brojem napada i piratskih aktivnosti, kao i sama mogućnost sabotaže pri čemu je, kako kaže Šehić, brod u opasnosti mogao biti samo potencijalni mamac.

- Kada se uzme u obzir udaljenost od 100 nautičkih milja kontejnerskog broda "Kota Suria" do pozicije broda u opasnosti, članovi posade bili su primorani da čekaju celu noć, jer je uz maksimalnu brzinu bilo neophodno minimum pet sati za dolazak u pomoć, a voda je u mašinsko postrojenje nadolazila po 30 centimetara na svakih sat vremena - priča Baranin za Portal Javnog servisa.

Uz pogodne vremenske prilike, "Kota Suria" stigla je do ugroženog broda na vrijeme i sama operacija spašavanja trajala je dva sata.

Printskrin: Google maps

Kapetan iz Bara i njegova posada bili su jedini u akciji spašavanja, uz onlajn podršku Spasilačkih koordinacionih centara Bremen/Nemačka i Lagos/Nigerija, kao i nadzor MDAT-GOG i mornarica Francuske i Gane.

Svi članovi posade iz Ukrajine, Rusije, Letonije, Filipina, Šri Lanke i Gane spašeni su bez većih povreda, a iskrcaj i povratak kući potvrđen je u usputnoj luci Kejp Taun.

- Definitivno je da sam pojedinac nikako ne može biti u potpunosti zaslužan za uspešnost akcije spašavanja u Gvinejskom zalivu. Svakako je od presudnog značaja za sam ishod operacije bila spremnost posade, kao i timski rad. U skladu sa navedenim, čestitam svim oficirima i članovima posade 'Kota Suria' na zalaganju. Svi su bili na visini zadatka kada je to bilo najpotrebnije - istakao je kapetan Šehić, uz zahvalnost koordinacionim centrima za spašavanje.

Ističe i da je nemoguće rečima opisati kroz koliko teške momente i neizvesnost su prošli članovi posade broda koji je tonuo.

- Čvrst zagrljaj, suze i emotivan pogled tih ljudi pri prvom susretu nakon spašavnja zauvijek će ostati urezani u mom sjećanju. Svih 16 članova posade se mogu vratiti svojim porodicama, živi i zdravi. To je najbitnije od svega - zaključio je kapetan Šehić.

"Kota Suria" u vlasništvu je kompanije PIL Pacific International Lines iz Singapura.

Video: Nema šale sa ruskim specijalcima: Izveli dramatičan prepad na brod koji su oteli pirati

(Telegraf.rs)