Fotografija koja je izazvala bes u Rusiji: Na njoj je srećna porodica, ali su sve žene. Uklonjena je

Umesto fotografije na kojoj je prikazana "nova tradicionalna porodica" koju čine majka Juma, ćerke Mila i Alina i Alinina devojka Ksjuša, VkusVill sada prikazuje "staru tradicionalnu" porodicu pod istim sloganom

Foto: Vkusvill.ru

Lanac zdrave hrane u Rusiji VkusVil pokrenuo je oluju kritika na društvenim mrežama nakon objavljivanja fotografije reklame na kojoj je porodica lezbijki, a onda ju je uklonio i izvinio se.

Reklama je izazvala bes protivnika, ali i onih koji su za LGBT zajednice, a koja je objavljena na sajtu VkusVill pod sloganom "recepti za porodičnu sreću".

Firma je rekla da je reklama namenjena osobama od 18 i više godina.

Rusija zabranjuje bilo koji sadržaj za koji se smatra da širi homoseksualnu "propagandu" maloletnicima. Pored tog zakona iz 2013. godine, Rusija zabranjuje gej brakove i usvajanje deca gej parovima.

Umesto fotografije na kojoj je prikazana "nova tradicionalna porodica" na kojoj su majka Juma, ćerke Mila i Alina i Alinina devojka Ksjuša, VkusVill sada prikazuje "staru tradicionalnu porodicu" pod istim sloganom.

Ispod nove fotografije, koju možete da pogledate ovde, firma je napisala izvinjenje.

- Postojao je članak koji je povredio osećanja mnogih naših mušterija, osoblja, partnera i dobavljača. Žalimo što se ovo dogodilo, i smatramo ovo objavljivanje našom greškom, manifestacijom neprofesionalnosti određenih zaposlenih. Menadžeri firme izrazili su duboko izvinjenje - napisala je kompanija.

Nakon što je uklonila prvu fotografiju, firma je primila hiljade komentara, većinu kritičnih.

- Da li će ljudi zaista bojkotovati grickalice i trešnje zbog lezbijki? Naravno da ne. Ali sada obe strane mrze prodavca - napisala je istaknuta influenserka Ksenija Sobčak na Instagramu.

- Sramota, veoma razočaravajuće - komentarisala je pevačica Moze Montana.

Mila, jedna od ćerki prikazanih na kontroverznoj reklami, kaže da je nakon objavljivanja primila pretnje ubistvom porodice i homofobično zlostavljanje.

- Međutim, primila sam i puno poruka podrške - dodala je.

Originalnu reklamu firma je objavila 30. juna, sa sledećom porukom: "Mislimo da bi bilo licemerno da se ne govori o pravim porodicama među našim kupcima. Savetujemo vam da razmotrite sve prednosti i nedostatke pre nego što pročitate ovaj članak".

Objavljena je na kraju meseca gej parade.

Homofobija je široko raširena u Rusiji, a mnogi identifikuju LGBT+ aktiviste sa zapadnim liberalnim vrednostima, koji se vide kao suprotsnost ruskoj tradiciji.

Rusija je među najniže rangiranim zemljama u godišnjoj analizi LGBT+ prava u Evropi, tvrdi grupa ILGA-Europe.

(Telegraf.rs)