Borba sa konkurencijom i trka sa vremenom uzeli su 200 života: Boing sada ide na sud, a evo kako će otkloniti jezivu softversku grešku
Boing je saopštio da će planirana popravka softvera sprečiti operaciju koja se ponavlja u sistemu
Istraga ostataka aviona "Etiopijan erlajnsa" Boing 737 MAKS u kojem je poginulo 157 osoba, pokazala je da je sistem protiv gubitka snage bio aktiviran pre nego što je avion dodirnuo zemlju. To su, za sada, preliminarni rezultati.
Istražitelji aviona Boing 737 MAKS koji se nešto ranije srušio u Indoneziji takođe su se fokusirali na novi sistem za snagu MCAS. Boingova flota 737 MAX je prizemljena širom sveta od nesreće 10. marta, što je "zbrisalo" 28 milijardi dolara tržišne vrednosti kompanije i dovelo u pitanje unapred izvršene narudžbine aviona vredne više od 500 milijardi dolara.
POPRAVKA SOFTVERA
Boing je saopštio da će planirana popravka softvera sprečiti operaciju koja se ponavlja u sistemu i koja je centralni bezbedonosni problem. Prva tužba protiv kompanije Boing podneta je u četvrtak u američkom federalnom sudu, zbog pada aviona "Etiopijen erlajnsa" 737 MAX 10. marta, kada je 157 ljudi izgubilo život. Među žrtvama je i srpski državljanin Đorđe Vdović (54) koji je bio zaposlen u Svetskom programu za hranu pri Ujedinjenim nacijama.
TUŽBA IZ RUANDE
Tužbu je u federalnom sudu u Čikagu podnela porodica Džeksona Musonija, državljanina Ruande. Kako je navedeno u tužbi, Boing, koji proizvodi avione 737 MAX, imao je neispravan dizajn automatizovanog sistema kontrole leta.
Ovako izgleda animacija pada aviona:
Boing nije, zasad, dao nikakve izjave povodom tužbe.
Istraga se takođe bavi i kvalitetom treninga pilota Boingovih aviona modela 737 MAKS. Američki i evropski regulatori su najmanje dve godine pre pada aviona u Indoneziji znali da kontrolisanje ugla nosa aviona modela 737 MAKS možda neće biti dovoljno u situacijama sličnim kao u dve navedene nesreće.
Simulator leta:
Evropska agencija za avijaciju i svemir (EASA) je izdala sertifikat da je avion bezbedan delimično zbog toga što su smatrali da će dopunske procedure i trening "objasniti "pilotima "neuobičajene situacije" u kojima bi morali da upravljaju manuelno i da "trimuju" nos aviona.
VIDEO: Pao boing 737 kod aerodroma Hose Marti u Havani
(Telegraf.rs / Tanjug)