Nova teorija o nestalom malezijskom avionu MH370: Nije bilo dovoljno kiseonika, kopilot je pokušao da spasi putnike, a onda se letelica srušila u more
Avion sa 239 ljudi, koji je leteo iz Kuala Lumpura za Peking, nestao je 8. marta 2014. godine
Kopilot nestalog malezijskog aviona na letu MH370 možda je bio jedini živ od svih putnika i članova osoblja nekoliko sati pre nego što se letelica srušila u more.
Kristin Negroni, vazduhoplovni stručnjak, veruje kako je u boingu, zbog kvara na elektronici, došlo do naglog pada pritiska (dekompresije) što je dovelo do nedostatka kiseonika.
- Mislim da je kapetan Zaharija Ahmad Šah izašao iz kabine na pauzu, a upravljanje avionom prepustio kopilotu Fariku Abdulu Hamidu. Budući da je on bio sam u kokpitu, mislim da je živeo znatno duže od ostalih jer putnici su imali kiseonika kroz maske samo 15 minuta i bili su mrtvi pre nego što je avion pao u okean - kaže Negronijeva, prenosi Dejli star.
Članovi posade u kokpitu obično imaju rezervu kiseonika dovoljnu za nekoliko sati, a Kristin veruje da je pre pada aviona bez kiseonika ostao i Farik koji je, prema njenom mišljenju, pokušavao da spasi putnike i svoje kolege.
- Zašto mislim da je pilot otišao u toalet? Pa, smatram da bi dvoje ljudi u kokpitu verovatno uspeli da reše problem s dekompresijom pogotovo jer je kapetan bio iskusniji - rekla je Negronijeva.
Kanadski istražitelj avionskih nesreća Leri Vans prošle nedelje je izjavio kako smatra da su avion namerno srušili njegov pilot ili kopilot.
- Mislim da je reč o kriminalnom delu, a ne o nesreći. Neko od njih dvojice preuzeo je kontrolu nad avionom i učinio da zauvek nestane. Zbog toga je i odvezao avion na zabačeni deo okeana - kaže Vans.
Deo stručnjaka ne slaže se s njim i napominje kako za takvu teoriju još ne postoji dovoljno dokaza.
Šta se dogodilo na letu MH370 i dalje ostaje najveća misterija u istoriji modernog vazduhoplovstva.
Avion sa 239 ljudi, koji je leteo iz Kuala Lumpura za Peking, nestao je 8. marta 2014. Poslednji kontakt s kontrolom leta ostvario je kopilot i to nešto više od pola sata nakon poletanja.
Podaci koje je zabeležio satelit otkrili su kako je avion nastavio da leti još oko sedam sati pre nego što je ostao bez goriva.
Pretpostavljalo se kako se srušio oko 1600 kilometara zapadno od Perta, ali nijedna dosadašnja potraga nije dala rezultata.
(Telegraf.rs)