"Umrlice" s pakovanja cigareta mogu da završe i na Koka-Kola i Pepsi ambalaži: Crne prognoze govore da će izgubiti milijarde!

Ako "zavlada" obično pakovanje, kojim bi brendovi bili onemogućeni da koriste dosadašnji dizajn i logo, skoro polovina ove vrednosti bila bi zbrisana

Industrija pića mogla bi globalno da ostane bez ogromne zarade od čak 293 milijarde dolara, kojoj najviše doprinose njihovi brendovi, ukoliko političari nastave da insistiraju na običnom pakovanju, poput uniformisanog pakovanja cigareta. Procena vrednosti materijalnih i svih drugih osobina brendova u industriji sokova pokazuje da brendovi vrede nešto više od pola ukupne vrednosti industrije: 628 milijardi dolara od ukupno 1.236 milijardi, piše campaignlive.co.uk.

Ni PEPSI više neće biti isti! pogledajte šta su ONI zauvek promenili!

U izveštaju kompanije "Brand finance" se navodi da ako "zavlada" obično pakovanje, kojim bi brendovi bili onemogućeni da koriste dosadašnji dizajn i logo, i to postane globalni trend, skoro polovina ove vrednosti bila bi zbrisana.

Prema rečima Dejvida Haja, izvršnog direktora ove kompanije, pretpostavke o ciframa su bile prilično konzervativne.

BROJKE MNOGO VEĆE

- Umesto da u potpunosti eliminišemo brend, pretpostavili smo da bi takva ambalaža bila veliki udarac za brend. Prave brojke bi mogle da budu mnogo veće - smatra on.

U izveštaju se procenjuje potencijalni uticaj "obične" ambalaže na osam velikih kompanija koje prave hranu i piće. Od tih kompanija, Kola kola bi najviše osetila udarac po džepu: 47,3 milijarde dolara, ekvivalentno je sa 24 odsto celokupne vrednosti kompanije. Potencijalni gubici Pepsija od 43 milijarde dolara ekvivalentni bi bili sa 27 odsto vrednosti kompanije.

Duvanski gigant JTI upozorio je ranije ove godine da je mali korak od uniformne ambalaže kutija cigareta, koje je u Velikoj Britaniji na snagu stupilo u maju, do sličnih restrikcija brendova koji su bogati masnoćama, šećerom i solju.

JUKON UVEO UPOZORENJA ZA ALKOHOL

Ipak, velike svetske ekonomije teško da planiraju u skorije vreme "uniformisanje" brendova, ali je prošlog meseca kanadska teritorija Jukon uvela velika zdravstvena upozorenja za alkohol, korak za koji Haj navodi da bi trebalo da zabrine sve vlasnike brendova.

- Dobra stvar kod brendova je da kada odete u hipermarket ne morate da gubite vreme hodajući gore-dole među rafovima i da čitate etikete. Kada uklonite sve to, među konzumentima možete da stvorite veliku nervozu - kaže Dejvid Haj.

(Telegraf.rs)