PAPIN PILOT OTKRIVA KAKO JE TO PUTOVATI SA SVETIM OCEM: Franjo se ne plaši letenja i uvek u avion ulazi poslednji
Sveti Otac ima poseban tretman u avionu, ali osim toga, let se mnogo ne razlikuje od normalnih
Alberto Kolauti često priđe bliže nebu nego drugi ljudi. Istina, to je nešto što biste očekivali od glavnog pilota italijanskog nacionalnog avioprevoznika "Alitalije". Ali Kolauti dolazi prilazi nebu i na metafizičkom nivou - on redovno prevozi pape na njihova putovanja u daleke kutke sveta. Ponovno će to učiniti u nedelju, kada će papu Franja odvesti do Mjanmara.
- To je vrlo poseban let. Naravno, i velika povlastica - rekao je Kolauti (56) u intervjuu za DPA. Biće mu to jedanaesti "volo papale".
- Prvi je bio s Benediktom XVI. u Benin. Veče pre bio sam pomalo uzbuđen - kazao je.
Nervoza uoči važnih letova više ga ne muči. Sve se odvija po strogom protokolu. U pravilu, organizacija papinih letova traje tri do četiri meseca.
Sveti Otac ima poseban tretman u avionu, ali osim toga, let se mnogo ne razlikuje od normalnih.
- Garantujemo maksimalnu sigurnost i maksimalnu udobnost bez obzira da li je u pitanju običan čovek, šef države ili papa - kaže Kolauti, koji je poreklom iz italijanske Gorizije.
Naravno, papa ne mora da prođe bezbednosnu proveru kao drugi putnici. Često je zadnji koji se ukrcava u avion, ponekad i nakon što je pilot dobio zeleno svetlo za poletanje.
Suprotno većini šefova država ili vlada, papa nema svoj avion. Za letove u strane zemlje papa tradicionalno koristi "Alitaliju" i putuje običnim avionom.
Povratnim letom najčešće upravlja avio prevoznik zemlje koju je papa upravo posetio. Tako će iz Bangladeša u Rim, papa leteti bangladeškom kompanijom "Biman".
Kolauti je katolik, ali to nije uslov za pilotiranje papinim avionom. I ne sviđa mu se nadimak koji su mu dali - "papin pilot". Kaže da je u "Alitaliji" svaki pilot sposoban da ima papu za putnika.
Bez obzira na svoje nebeske veze, pape nisu pošteđene turbulencija. Ali svaki je dosad sigurno stigao na svoje odredište.
Kolauti kaže da 80-godišnji papa Franjo nema strah od letenja, ali među njegovom pratnjom ima onih koji se u avionu ne osećaju prijatno.
Naglašava kako je pri upravljanju avionom najvažnija hladna glava.
- Ja sam mnogo smireniji u avionu nego kada dajem intervjue - rekao je on.
Apsolutna diskrecija je na snazi kada su papini letovi u pitanju, pa Kolauti neće otkriti šta papa Franjo jede ili koje filmove gleda.
Papa sedi u prednjem delu aviona, zajedno sa vatikanskim državnim kancelarom kardinalom Pietrom Parolinom i svojim portparolom.
U zadnjem delu su novinari, a svakoga će od njih papa Franjo pozdraviti rukovanjem i sa nekoliko reči.
Novinarima papin let nije jeftin. Putovanje od Rima do Mjanmara i Bangladeša i natrag košta oko 4,700 evra. Nemački novinari kažu da jeftinije lete sa Angelom Merkel.
"Alitaliji" je prevoženje pape sjajna reklama. Ali uprkos tome, ta se kompanija godinama mučila sa lošim poslovanjem, a ranije ove godine je morala da proglasi bankrot.
Trenutno leti zahvaljujući zajmu italijanske vlade.
(Telegraf.rs/Hina)