U Kini uskoro zabranjuju bicikle za iznajmljivanje i imaju veoma ozbiljan razlog za to

Grad Peking planira zabranu uvođenja novih bicikala za iznajmljivanje, jer je njihov broj trenutno ogroman i iznosi 2,35 miliona

Procenjuje se da je broj bicikala za iznajmljivanje u Kini dostigao 209 miliona u odnosu na 28 miliona prošle godine, a kineska kompanija za iznajmljivanje bicikala "Juon" izvestila je da joj je profit u prva tri kvartala ove godine porastao za 44,1 odsto u odnosu na prošlu godinu, piše portal Kineski radio internacional (KRI).

Zbog ovoga je Kina broj 1: Počeo sa radom voz koji nema šine, efikasniji je od autobusa i košta mnogo manje od tramvaja (VIDEO)

Kako navode, ukupni profit kompanije u prvih devet meseci iznosi 751 milion juana, ili 113 miliona američkih dolara.

Kompanija "Juon" je saopštila da rast njenog neto profita iznosi 9,38 procenata i iznosi 79,27 miliona juana od januara do septembra.

"Juon" je ostvario porast osnovnih sredstava za 496,8 odsto u odnosu na početak godine na 114 miliona juana do kraja trećeg kvartala jer je kompanija povećala broj bicikala koje iznajmljuje, navodi KRI.

Uspeh kompanije, ocenjuje KRI, posledica promena u kineskoj ekonomiji, koja je pokrenuta poslovima baziranim na internet uslugama u inovativnim biznisima.

KRI objašnjava da su poznatiji konkurenti "Mobajk" i "Ofo" uzdrmali tradicionalnu prevoznu industriju jer je, kako navode, danas moderno voziti ulicom šareni bicikl, a ne automobil.

Kinesko tržište iznajmljivanja bicikala, prema navodima KRI, očekuje 10,3 milijarde juana prihoda, što je čak 736 procenata više nego 2016. godine, kada je ta cifra bila 1,2 milijarde juana.

Inače, Grad Peking planira zabranu uvođenja novih bicikala za iznajmljivanje, jer je njihov broj trenutno ogroman i iznosi 2,35 miliona, što kako su u septembru saopštile gradske vlasti, stvara probleme na mestima na kojima je najveća koncentracija stanovništva, poput tržnih centara i ulaza u metro stanice.

Takođe, piše KRI, grad će zabraniti iznajmljivanje električnih bicikala iz bezbednosnih razloga, a svi oni koji se ne budu pridržavali ove zabrane biće kažnjeni.

Iz istih razloga, navode, drugi veliki kineski gradovi poput Šangaja, Guangdžoua i Vuhana su takođe zabranili uvođenje novih bicikala za iznajmljivanje na gradskim ulicama.

Prema podacima istraživačke kuće BigData, u Kini je tokom prošle godine 19 miliona ljudi koristilo bicikle za iznajmljivanje, a prognoze su da će ove godine ta cifra dostići 50 miliona.

(Telegraf.rs/ Tanjug)