Oglasio se načelnik školske uprave Beograd: Osmi čas ne možemo prihvatiti kao model nadoknade, ovo su opcije

M. L.
Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto ilustracija: Shutterstock

Dragan Filipović, načelnik Školske uprave Beograd, izjavio je da je većinaškola dostavila plan nadoknade. Posebno naglašava da je đacima potreban period privikavanja nakon prekinute nastave i da ne mogu odjednom da imaju osam ili devet časova dnevno, javlja RTS.

Nadoknada propuštenih časova u osnovnim i srednjim školama počela je u ponedeljak. Škole su bile u obavezi da plan nadoknade dostave do 4. marta, a Dragan Filipović ističe da je većina to i uradila.

Kada je reč o osnovnim školama, plan je dostavilo 72 odsto, a od srednjih škola u gradu Beogradu 33 odsto.

"Mislim na sve one škole koje su u nekom režimu rada, izuzev pojedinih gimnazija, kada je reč o gradu Beogradu, koje još nisu dostavile plan nadoknade, jer još ne mogu da se organizuju. Ostale škole, znači sve osnovne koje su na bilo koji način bile u obustavi, sve srednje, stručne i ostale gimnazije su dostavile plan nadoknade", navodi načelnik Školske uprave.

Dodaje i da je do 20 škola do danas završilo realizaciju plana nadoknade.

"Mi smo u obavezi da kao prosvetni savetnici pogledamo realizaciju tog plana i prosledimo dalje sektorima za finansije, odnosno materijalno-finansijskom savetniku koji će raditi isplatu za ostatak, odnosno dela koji nije bio isplaćen sa prvom platom", objašnjava Filipović.

Šta je najbolje za đake

Škole su predložile nekoliko opcija za nadoknadu nastave. Radne subote, skraćeni časovi, ali sa većim brojem časova, sedam i osam, ali i produžetak školske godine.

Načelnik ističe da pokušavaju da isprate šta je to najbolje za decu.

"Mi već imamo pozive od strane roditelja da deca dolaze umorna kod kuće. Poslali smo dopis direktorima škola i nadamo se da je prosleđeno i nastavnicima. Upravo se razmatra specifičnosti svake škole, odnosno svakog razreda. Mi moramo da razmišljamo i o učenicima prvog, drugog, trećeg do osmog razreda, kada je reč o osnovcima. Naravno, od prvog do četvrtog u onim školama u kojima je krenula nastava kada pričamo o srednjim školama", ukazuje Filipović.

Posebno naglašava da je deci potreban period privikavanja nakon nastave u kontinuitetu koja je bila prekinuta. Đaci ne mogu odjednom da krenu i da imaju osam ili devet časova dnevno što je previše opterećujuće za njih.

"Preporuka nastavnicima je da se okrenu planiranju nastave ka ishodima i ono što je zaista najvažnije i najbitnije do kraja školske godine, i sve svoje planove, operativne mesečne i godišnje planove, prilagode tim ishodima", naglašava Filipović.

Polaganje prijemnih ispita

Probni završni ispit je 25. aprila za matematiku, dok će test iz srpskog, odnosno maternjeg jezika, kao i test iz predmeta po izboru rešavati od 22. do 30. aprila.

Prijemni ispiti za specijalizovana odeljenja, za učeničke škole, za osmake su u maju i u kalendaru se nije ništa menjalo.

"Kao školska uprava se pridržavamo kalendara vaspitno-obrazovnog rada škola i osnovnih i srednjih koji je usvojen u septembru i izmenjen u decembru. Očekujemo informaciju sa visokoškolskih ustanova kada će biti prijemni, kada će biti upis na fakultete. Jer u tom momentu mi možemo da razmišljamo u pravcu da li za maturante srednjih škola može da se produži školska godina", naglasio je Filipović.

(Telegraf.rs/RTS)