Danas poslednji dan za dostavu plana nadoknade, pred školama 4 scenarija! Antić: Jedan bi ugrozio đake
Nakon što je Ministarstvo prosvete prethodne nedelje uputilo dopis osnovnim i srednjim školama u Srbiji da dostave plan nadoknade izgubljene nastave u poslednja dva meseca, dajući im rok do 3. marta, ovo je poslednji dan do kada će sve pomenute obrazovne ustanove to morati da urade. U opticaju su četiri moguća scenarija da se ova školska godina završi kako je prvobitno i planirano, a rema rečima predsednika Foruma srednjih stručnih škola Milorada Antića za "Telegraf.rs, za sada je najverovatnije da će učenicima biti sažeto gradivo i da će doći do skraćenja časova na po pola sata.
Sudeći prema onome što je do sada poznato, četiri scenarija su u opciji kada je nadoknada gradiva u osnovnim i srednjim školama u pitanju - da se produži školska godina, da đaci imaju radne subote, da se časovi skrate na 30 minuta, ali da se poveća broj časova po danu, ili da se skrati gradivo.
Skraćeni časovi
Prvi model model nadoknade časova podrazumeva da se časovi skrate na 30 minuta i da deca umesto šest ili sedam časova dnevno imaju osam ili devet. Međutim, u srednjim školama, naročito u gimnazijama model skraćenja časova teško je izvesti, jer su đaci već preopterećeni, i kod njih se jedino može primeniti drugi model - produžetak školske godine.
Produžetak školske godine
Drugi model podrazumeva da se u školu ide duže nego što je to prvobitno planirano, a samim tim, ovaj scenario dovešće i do pomeranja završnog ispita za osmake. U slučaju produžetka, mala matura će se umesto 16, 17. i 18 juna, već 23, 24. i 25. juna. Samim tim, pomera se i objavljivanje liste želja.
Radne subote
Treći model koji postoji kao opcija za nadoknadu nastave jesu radne subote. Ovo bi značilo da bi učenici koji su izgubili gradivo išli subotom u školu sve dok se neobradi sve gradivo predviđeno za školsku godinu.
Sažimanje gradiva
Četvrti model podrazumeva skraćenje časova, i ovo je najnoviji predlog koji se takođe razmatra. Takođe, najmanje je popularan od svih gore navedenih. Podrazumeva da se gradivo sažme i da se deci predaje samo ono što je osnovno, a kako bi se što brže prešlo gradivo koje je izgubljeno i koje ih tek čeka po planu.
Antić: Produžetak školske godine najgore bi uticao na osmake i maturante u srednjim školama
Prema rečima Predsednika Foruma srednjih stručnih škola Milorada Antića, za sada je najveća verovatnoća da će se osnovne i srednje škole u Srbiji u većini odlučivati za scenario koji podrazumeva skraćenje časova na po pola sata, kao i na sažimanje gradiva.
"To je u ovom momentu najrealnije i najizvodljivije. Ne verujem da će se uvođenjem radnih subota postići da se nadoknadi gradivo, jer se mnogi đaci uopšte neće pojavljivati tim danima u školi i dolaziće samo oni koji budu želeli veće i bolje ocene", govori nam Antić.
Kako on još dodaje, produžetak školske godine, koji je isto jedan od scenarija, samo bi loše uticao na maturante u srednjim školama i osmake, jer bi morala da im se pomera mala matura, kao i polaganje prijemnih ispita.
"To bi svakako najmanje odgovaralo osmacima u srednjoškolcima završnih godina, tako da ne verujem da će taj scenario škole dostaviti kao plan nadoknade", govori nam Antić.
Ovom prilikom Antić je istakao i kako, a prema njegovim saznanjima, sve manji broj osnovnih škola štrajkuje.
"Kako saznajem u osnovnim školama u Beogradu, sve više je škola u kojima se nastava odvija normalno, ne znam kakva je situacija sa srednjim školama", zaključuje Milorad Antić.
(Telegraf.rs)