Marko, Mladen i Nemanja spremaju se na put dug 11.500 km: Kreću "jugićem" koji je stariji od dvojice putnika
"Jugo 45" bio je ponos nekadašnje jake Jugoslavije, a upravo poruku snage i moći žele u svet da pošalju tri hrabra mladića iz Vrnjačke Banje koji se ovih dana pripremaju za drugu humanu misiju i put od 11.500 kilometara. Marko, Mladen i Đura su prošle godine "jugom" otputovali u Nemačku na Svetsko prvenstvo u fudbalu kako bi prikupili novac za Odeljenje neonatologije. Da njihova hrabrost nema granica svedoči podatak da se ovih dana pripremaju da legendarnim "jugićem“ stignu do Kine, pišu Vrnjačke novine.
- Prva akcija rodila se apsolutno spontano, a više je nego uspela jer smo prikupili sedam puta više sredstava od planiranog, što je za nas bila nezamislivo velika cifra. To nam je pomoglo da shvatimo da imamo podršku ljudi i da možemo i više. Osnovali smo fondaciju pod nazivom "Za naše heroje“, a sada sve lakše ide jer smo poučeni prethodnim iskustvom. Ovaj put lestvicu dižemo za prag više – ideja je da pređemo put do Pekinga i da sakupimo iznos od 25 miliona dinara za kompletno renoviranje trećeg sprata Instituta za neonatologiju kako bismo pomogli našim malim herojima da lakše i bolje prebrode izazove prerano rođenih - rekao je za Vrnjačke novine Marko Trmčić.
Presudno će biti to kako će "jugo" da služi, zato u radionici u Starom Trsteniku majstori proveravaju svaki detalj po tri puta jer vremešnog "jugića" čeka ogroman put. Zapravo, ekipa ostaje ista, ali je "jugo" novi, iako je iz 1990, odnosno deset godina stariji od prethodnog. Stariji je i od dva člana posade, Mladena i Nemanje.
- Da bismo utvrdili šta mu sve fali, testirali smo ga na nekih hiljadu kilometara i zaključili da je u dobrom, praktično fabričkom stanju, ali ćemo mu zameniti i odraditi svaki segment (kvačilo, alternator, menjač, komplet kočnice, gibanj). Automehaničar i električar rade na njemu i mi im apsolutno verujemo, kao što verujemo u sebe i svoj cilj, a s obzirom na cilj, ne sumnjamo da će i univerzum biti na našoj strani - priča sa osmehom Nemanja Đurić.
Mladen je, takođe, saglasan da uspeh putovanja zavisi od dobre pripreme i – "jugića".
- Put Nemačke krenuli smo sa nepripremljenim "jugom" koji je dosta dugo stajao u garaži, i zato smo imali dosta kvarova i sitnih problema koje smo rešavali u hodu. Poučeni tim iskustvom, ovaj jugo je već duže na servisu i ubacujemo samo originalne i kvalitetne delove, iako je sada jako teško da se dođe do njih. Redovno ga i probamo, da osetimo kakav je u vožnji i svi nas burno pozdravljaju na ulici jer je euforija već krenula, iako do puta ima još dosta vremena, kaže Mladen Vučković.
Preko Mađarske, Slovačke i Rusije do Kine
Start je planiran za 31. mart. Kreće se iz Beograda sa Instituta za neonatologiju. Ideja je da se putuje 17 do 22 dana, a planirana je ruta preko Mađarske, Slovačke, Poljske, Belorusije, Rusije, Mongolije i Kine za kraj.
- Dobijamo poruke podrške sa svih strana, savete i napomene vezane za eventualne prepreke. Papirologiju oko prelaska granica već smo rešili, iako je tu bezbroj peripetija. Najviše ih je oko ulaska u Kinu, a najveći problem je granica između Belorusije i Rusije, ali smo u kontaktu sa našom Ambasadom u Minsku i za sada sve se dobro odvija - objašnjava dalje Marko.
S njima će se po Kini voziti i prevodilac
Izazova je mnogo, ali i prijatelja koji svakodnevno upozoravaju na specifičnosti putovanja kroz određene zemlje i moguće prepreke.
- Izvadili smo privremene tablice za juga, i kineske tablice i kinesku vozačku dozvolu. Na kineskoj granici čekaće nas prevodilac koji će putovati sa nama. Sve to nismo imali u vidu kada smo se odlučili za ovaj put, ali je vremena dovoljno pa se nadam da ćemo blagovremeno predvideti sve eventualne peripetije, kaže Mladen, uz napomenu da neće biti puno prtljaga, ali da će biti uniformisani i dobro pripremljeni.
Najveći izazov Bajkalsko jezero
Mape kažu da ih očekuje put od 11.500 kilometara u idealnim uslovima. Najveći izazov i najveće skraćenje puta doneće Bajkalsko jezero ukoliko bude zaleđeno, a ekipa još uvek traga za sličnim „prednostima“, ali računaju i na dodatnu kilometražu od jedne ili dve hiljade kilometara.
Zajednički stav ove hrabre trojke je da Institut za neonatologiju, koji ove godine slavi stogodišnjicu rada, zaslužuje najbolje i da će ovi biti njihov doprinos.
(Telegraf.rs / Vrnjačke novine, Vesna Đorđević)