Slika je zastrašujuća i napravljena je usred snežne mećave u Srbiji, pogađate li o čemu je reč?

M. L.
Vreme čitanja: oko 1 min.
Foto: RINA

Uprkos lošim vremenskim uslovima za vredne neimare koji rade na izgradnji deonice auto-puta od Pakovraća do Požege nema stajanja. Sada je konačno probijena i leva tunelska cev tunela Munjino Brdo. Slika je zastrašujuća, ali svedoči o radnicima koji ne staju ni usred mećave.

Dužina leve tunelske cevi je 2755.75m, dok je dužina desne tunelske cevi je 2740.14m. Širina kolovoza u tunelu je 7.70m.

- Projektovan je sa dve tunelske cevi, za svaki pravac vožnje po jedna. Projektovani su poprečni pešački prolazi za prelazak pešaka iz jedne u drugu cev u slučaju vanrednog događaja u tunelu, koji mogu da propuste i vozila interventnih službi. Takođe, za svaku tunelsku cev su isprojektovane po dve tunelske niše i proširenja za uklanjanje pokvarenih vozila - saopšteno je iz Puteva Srbije.

Poprečni vozni prolazi (prolazi za prelazak vozila iz jedne u drugu cev) projektovani su na 1.000m/1.006m međusobnog razmaka u podužnom pravcu. Poprečni vozni prolaz svojim gabaritima omogućava prelazak autobusa i dugačkih kamiona iz jedne u drugu cev, za slučaj vanrednog (incidentnog) događaja. Na srednjem delu ovog poprečnog hodnika za prolaz vozila, rezervisan je prostor za pogonsku trafostanicu.

Tehnologija izvođenja je predviđena po tzv Novoj Austrijskoj metodi (NATM) koja podrazumeva da se na bazi kartiranja tunelskog iskopa, i merenja deformacija po obimu iskopa primenjuje neki od 12 projektovanih tipova tunelske podgrade.

Tunel Munjino brdo nalazi se na deonici autoputa E-763 „Miloš Veliki“, od Pakovraća do Požege.

(Telegraf.rs)