Učenici 4. razreda pančevačke srednje škole divan primer brige za zajednicu: Uređivanje kreće od svog dvorišta
Dvorište Tehničke škole"23.maj" u Pančevu, ne bi "osvanulo" u novom ruhu da nije bilo sjajne dece iz te obrazovne ustanove. Naime, učenički parlament te škole, kao i odeljenje IV2, uredili su dvorište u kojem su postavljene nove klupe zahvaljujući učešću u projektu "Mladi osluškuju – osnaživanje učeničkih parlamenata za zastupanje i zalaganje za ljudska prava".
Kako piše "Pančevac", čitava inicijativa deo je projekta "Mladi osluškuju – osnaživanje učeničkih parlamenata za zastupanje i zalaganje za ljudska prava", koji sprovode Centar za obrazovne politike i Centar za socijalnu politiku, uz finansijsku podršku Evropske unije.
Ova tehnička škola jedna je od 16 škola u Srbiji koje učestvuju u ovom projektu, usmerenog na promociju ljudskih prava, ekologije i građanskog aktivizma.
Pod nazivom "Ekološki odgovorni, angažovani, kreativni", Učenički parlament škole osmislio je niz aktivnosti kojima se učenici zalažu za pravo na obrazovanje u zdravom i čistom okruženju. Postavljanje klupa simbolizuje njihov doprinos očuvanju životne sredine, ali i podstiče sve đake na odgovornost prema prostoru u kojem borave.
Ova priča je jedan divan primer ne samo za puko uređivanje dvorišnog mobilijara, već i pokazatelj razvijene svesti o važnosti promena (na bolje) u zajednici. Inicijativa uvek kreće od pojedinca, i potencijalno vodi do opšte dobrobiti za društvo. Toga često ni mnogo stariji ljudi od ovih srednjoškolaca nisu sveni. Osim toga, ovo je i pokazivanje ekološke svesti na delu. Bravo deco!
(Telegraf.rs/Pančevac)