Jedan pešački prelaz ujedinio Nišlije: Traže ga i građani i opština, peticiju potpisalo više od 500 ljudi
Više od 500 stanovnika u naseljima Čalije i Durlan potpisalo je proteklih dana peticiju kojom su zatražili od opštine Pantelej na čijoj se teritoriji nalaze da izdejstvuje uklanjanje dela ograde na Matejevačkom putu i vraćanje pešačkog prelaza tamo gde je i ranije postojao.
Metalna ograda dužine bezmalo jedan kilometar postavljena je prošle godine uz objašnjenje da će se time povećati bezbednost saobraćaja u tom delu Matejevačkog puta koji je izgrađen poput bulevara i ima četiri saobraćajne trake.
Stanari tog dela Niša, međutim ističu da ograda nije doprinela većoj bezbednosti, već im je donela brojne probleme, između ostalih, fizički je odvojila Čalije od Durlana, smanjila promet u radnjama, otežala ljudima dolazak do autobuskih stanica i značajno uticala na brzinu vožnje Matejevačkim putem.
Slavko Metikoš, stanovnik Čalija istakao je da žitelji tog naselja od kada je ograda postavljena moraju da kruže po dva kilometra da bi stigli do najbližeg velikog marketa koji se nalazi na Matejevačkom putu, ali sa druge strane ograde.
"Da bi otišao u nabavku moram da zaobiđem ogradu čitav kilometar, a u povratku isto toliko. Ja i mogu, ali kako da ode stara žena koja hoda uz pomoć štapa ili hodalice? Ogroman problem je i dolazak do autobuske stanice, a iz ovog dela grada veliki broj ljudi putuje gradskim prevozom na posao, a srednjoškolci u škole. Što se bezbednosti tiče nije veća. Viđao sam malu decu, drugi, treći razred gde se po povratku iz škole provlače ispod ograde, a onu veliku decu kako preskaču ogradu. Ne daj bože da malo dete zapne negde za ivičnjak i skotrlja se na kolovoz, vozač bi samo osetio udar, ne bi ga uopšte video", izjavio je Metikoš.
Slobodan Đorđević kazao je da „uopšte nije pametno“ što je ograda postavljena i da pod hitno mora da se napravi pešački prelaz kako bi se ljudi „normalno“ kretali.
"Ljudi sada kada idu da se snabdevaju moraju da putuju po dva kilometra da bi došli do prodavnice. Zato su i radnje na strani Čalija puste, nema kupaca, a manje ih je i na ovoj drugoj strani. Na stranu to koliko su te ograde skupe. Ja sam metalac i znam koliko je para potrebno da se napravi jedna takva ograda, a plus prevoz i postavljanje. Ogromne pare su potrošene", rekao je Đorđević.
Supružnici Miloš i Jelena Paunović kazali su da podržavaju peticiju i smatraju da bi zapravo ograda trebalo da ukloni celom dužinom jer ugrožava bezbednost u saobraćaju.
"Često prolazimo ovde i baš smeta. Neko će na pešačkom na kružnom toku da pogine zato što se od ograde ne vidi pešački. Jednom sam vozio auto i video čoveka koji gura kolica sa bebom i ide unazad i pitao šta se dešava, a onda sam shvatio da on ne vidi automobile iz tog ugla. Morao je da se vrati nazad, da prvo on krene pa da tek onda povuče kolica sa bebom, da neko vozilo slučajno ne bi na njih naletelo", izjavio je Miloš.
Predsednik opštine Pantelej Dragan Pavlović kazao je za naš portal da je ta opština dobila peticiju stanovnika Čalija i Durlana i peticiju će zajedno sa svojim zahtevom za uklanjanje dela ograde i obeležavanje pešačkog prelaza proslediti Direkciji za izgradnju grada i Parking servisu.
"Podržavamo građane i njihov zahtev da se tamo vrati pešački prelaz. Ništa nećemo da radimo „preko kolena“, već ćemo konsultovati struku, jer ne želimo da nam sutradan neko prebaci da zbog pešačkog na sredini tog dela Matejevačkog puta ima više povređenih pešaka. Smatramo da pešački prelaz može da bude vraćen i imamo primer na Vizantijskom bulevaru gde postoji ograda, ali ne celom dužinom, već je na jednom mestu ostavljeno mesto za pešački prelaz", izjavio je Pavlović.
On je istakao da jeste činjenica da je na Matejevačkom putu manje povređenih pešaka od kada je ograda postavljena, ali sa druge strane vozači tu sve brže voze jer znaju da nema pešaka tako da je bilo nekoliko izletanja sa kolovoza i udaranja u ogradu.
Pavlović je rekao da jeste i činjenica da ljudi koji koriste gradski prevoz moraju zbog ograde dosta da kruže da bi došli do autobuskih stajališta i da ljudi zbog ograde izbegavaju taj deo grada za kretanje i kupovine.
(Telegraf.rs)