Korist od dualnog obrazovanja: Kompanije stipendiraju đake i studente da bi dobile stručnjake
Trećina učenika Tehničke škole u Požegi obrazuje se po dualnom sistemu u novoj školskoj godini. Po ovom konceptu obrazuju se ne samo srednjoškolci nego i studenti, koje lokalne kompanije stipendiraju i tako ulažu u potpuno pripremljene i osposobljene stručnjake za posao. Dualni sistem obrazovanja na taj način omogućava mladim ljudima da grade karijeru u istim kompanijama u kojima su bili na praksi tokom školovanja.
Savremeni pristup u obrazovanju, upotpunjen praktičnom nastavom u Tehničkoj školi u Požegi, privlačan je za učenike koji se školuju po dualnom konceptu.
Đaci ističu da ih je ovakav model obrazovanja zanimao i da nije bio težak, te da su dualno obrazovanje izabrali da bi nešto naučili i potom zaradili - jer su hteli i praksu i posao.
Uz podršku države, naredne godine nastava će se odvijati i u renoviranom delu stare škole. Na taj način će se upotpuniti edukacija za deficitarna zanimanja.
Direktor Tehničke škole Požega Zoran Jotić objašnjava koja su zanimanja deficitarna.
- To su bravar i zavarivač, operater mašinske obrade rezanjem… Kada završimo ovaj deo, imaćemo trening centar i bićemo osposobljeni da maksimalno odgovorimo privredi, te da što više dečaka i devojčica uključimo u dualni sistem obrazovanja - kaže Jotić.
Kompanije sarađuju sa fakultetima - prvo praksa pa posao na istom mestu
Kompanija "Inmold", požeškog privrednika Gorana Jankovića, do sada je stipendirala oko 500 učenika, ali je zbog potrebe za stručnim kadrovima započeo saradnju i sa mašinskim fakultetima u zemlji.
- Proširili smo saradnju na Tehnološki fakultet u Beogradu, Fakultet strukovnih studija u Beogradu i na Tehnički fakultet u Čačku, jer nam trebaju mehatroničari, elektroničari i ljudi iz elektronske struke, za naše linije za automatizaciju - ističe Janković, piše RTS.
Nevena Pavlović i Nemanja Grujović bili su stipendisti Inmolda tokom srednje škole i studija. Zahvaljujući dualnom konceptu grade karijeru u kolektivu u kojem su devet godina sticali praktična znanja.
Diplomirani mašinski inženjer Nevena Pavlović tvrdi da im je ovakav model obrazovanja pružio nešto što nijedan sistem ne bi mogao.
- Pružio nam je praksu kroz naše školovanje, što nam je dosta značilo i u srednjoj školi i na fakultetu - sumira Pavlovićeva.
Sličnog stava je i njen kolega Nemanja Grujović.
- Radimo kompleksne inženjerske stvari, dakle, nisu sitnice. Zadovoljan sam samim poslom ovde - zaključuje Grujović.
Suština dualnog obrazovanja je da mladi po završetku školovanja lakše dođu do posla, i zbog dobre poslovne klime, karijeru grade u svojoj lokalnoj zajednici i državi.
(Telegraf.rs/RTS)