Vukovci u jednom okrugu Srbije iznad proseka na maloj maturi

E. S.
Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: Tanjug/AP

Da nije baš uvek istina da nam omladina slabo uči, pokazuju sjajni mladi ljudi s Juga Srbije. Naime, izveštaj o maloj maturi iz ove godine koji je uradio Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, pokazao je da je u prošlogodišnjoj generaciji osmaka u Nišavskom okrugu svaki peti đak bio "vukovac". To je ubedljivo najveći procenat dobitnika Vukove diplome u Srbiji. Iza Nišlija su deca iz Jablaničkog okruga.

S druge strane, mladi Leskovčani i deca iz okoline tog grada, nisu imaju jedan od najnižih prosečnih rezultata u zemlji.

Konkretne brojke kažu da je 20,7 odsto đaka u Nišavskom okrugu godine završilo osnovnu školu i dobilo diplomu “Vuk Karadžić”, dok je ovo priznanje za izuzetno znanje i sve petice imalo 19,5 procenata osnovaca u Jablaničkom i 17 odsto njih u Pčinjskom okrugu. Najbolje znanje "vukovci" su pokazali na testu iz srpskog jezika i književnosti, zatim na testu iz matematike, a najmanje su uspešni na trećem testu.

Prema navodima pomenutog zavoda, na dnu tabele što se tiče prosečnog znanja nosioca prestižne diplome, pokazali su deca u Kosovsko-pomoravskom, Prizrenskom, Kosovskom, Raškom 2 – Novi Pazar i Jablaničkom okrugu. Imajući u vidu da se radi o izuzetnim učenicima, očekuje se da njihova postignuća budu u proseku bar za jednu standardnu devijaciju veća u odnosu na republički prosek. Međutim, kao što se može videti iz podataka, to nije slučaj sa određenim brojem okruga, a najizraženije je u pomenutim okruzima.

Iz Zavoda ističu da učenici koji imaju više ocene pokazuju i veće znanje na završnom ispitu u odnosu na učenike sa nižim ocenama, ali da se očekuje da povezanost između ocena i postignuća na testovima bude viša."Razlozi za ovakav rezultat se mogu objasniti činjenicom da je zaključna ocena sumiranje celokupnog rada učenika u toku školske godine, a rezultati završnog ispita su proizvod specifične i stresne situacije u kojoj se ispituju samo određeni segmenti nastavnog programa. Bez obzira na to, poželjno je da korelacija između školskih ocena i postignuća na testovima bude nešto viša i stoga je neophodno kontinuirano unapređivati i kvalitet školskog ocenjivanja i završni ispit", objašnjavaju iz pomenute institucije.

(Telegraf.rs/Južne vesti)