Od Novog Sada do Subotice za malo više od 40 minuta: Počinje testiranje brze pruge

M. L.
Vreme čitanja: oko 3 min.
Foto: Mateja Beljan

Tačno u 5.22 sati juče je u železničku stanicu Novi Sad stigao je test voz nemačke kompanije Dojče Ban koji će testirati našu novu brzu prugu od Novog Sada do Subotice. Ovaj test voz čine elektrolokomotiva i troja kola koja su opremljena sa uređajima za snimanje i kontrolu svih tehničkih parametara železničke pruge, izveštava Dnevnik.rs. Test voz, prema planu testiranja, počinje sa radom danas i obavljaće testiranja do 10. oktobra.

„Naša brza pruga od Novog Sada do Subotice kao i ona od Beograda do Novog Sada, koja je u funkciji, ima sve najviše evropske sertifikate.

Počinje dinamičko testiranje brze pruge Novi Sad-Subotica do državne granice”, objavio je na društvenim mrežama ministar Goran Vesić. Kako je ranije navedeno, brzim vozom će se od Novog Sada do Subotice stizati za oko 40 minuta.

Mere bezbednosti dok traju probe

Infrastruktura železnice Srbije upozorava da je u navedenom periodu zabranjeno i opasno prisustvo građana u železničkim stanicama, odnosno na kolosecima i peronima duž deonice na kojoj se obavlja ispitivanje, jer, kako se ističe, nepoštovanjem ovih pravila građani direktno mogu da ugroze sopstveni život, kao i bezbednost železničkog saobraćaja tokom testiranja pruge. Precizira se i da će duž cele deonice za vreme dinamičkog ispitivanja biti raspoređeno osoblje izvođača radova konzorcijuma Kineskih železnica i Infrastrukture železnice Srbije, a biće pojačano i prisustvo pripadnika MUP-a.

Infrastruktura železnice Srbije saopštila je dinamičko ispitivanje treba da potvrdi da je nova brza pruga spremna za saobraćaj vozova, a finalni izveštaj sa testiranja očekuje se najkasnije do 8. novembra ove godine. Na ovoj deonici u navedenom periodu neće se odvijati drugi železnički saobraćaj. U saopštenju se dodaje da će testiranje obavljati Nemačke železnice, odnosno merna kola kompanije Nemačkih železnica iste kompanije koja je obavljala i dinamičko ispitivanje brze pruge Beograd - Novi Sad. U zavisnosti od vrste ispitivanja, testiranja će se obavljati i elektromotornim putničkim garniturama Štadler. „Prema pripremljenom rasporedu, kompanija Dojče Ban, u zavisnosti od vrste ispitovanja, planira da dnevno sprovodi od dve do osam test vožnji voza, u oba smera. Svakoga dana pre ispitivanja i polaska test voza, vršiće se vizuelni pregled cele deonice motornom drezinom”, navodi se u saopštenju„Važno je napomenuti da je u okviru realizacije projekta na celoj deonici pruge od Novog Sada do državne granice sa Mađarskom izvršeno denivelisanje ukrštanja drumskog i železničkog saobraćaja, tako da na čitavoj deonici ne postoje putni prelazi u nivou”, navedeno je u saopštenju.

Planira se da se dnevno sprovodi od dve do osam test vožnji voza, u oba smera.

Na trasi novosagrađene brze pruge od Novog Sada do Subotice u proteklih mesec i po dana obavljaju se statička ispitivanja. Izvođači radova - konzorcijum Kineskih železnica, u saradnji sa nadzornim organima i stručnim službama Infrastrukture železnice Srbije, testiraju pojedine segmente na brzoj pruzi između Novog Sada i Subotice. Dok teku statička i pripreme za dinamička ispitivanja, radnici privode kraju zaostale poslove i ispravljaju uočene nedostatke spremajući stanične i infrastrukturne železničke kapacitete za puštanje pruge u saobraćaj 25. novembra, kako je najavljeno iz državnog vrha.

Radovi na brzoj pruzi Novi Sad - Subotica, obuhvatili su polaganje oko 273 kilometara novih koloseka, uključujući dvokolosečnu prugu i stanične koloseke. Ugrađene su i 302 skretnice, a za izgradnju brze pruge bilo potrebno uraditi oko osam i po miliona kubika zemljanih radova.

Na trasi brze pruge Novi Sad - Subotica izgrađeno je, pored ostalog, šest mostova ukupne dužine 2.330 metara, pet galerija, 15 podvožnjaka, 27 nadvožnjaka dugih skoro četiri kilometra.

(Telegraf.rs)