Generacije električnih skutera: Rizik za sve učesnike u saobraćaju?

E. K.
Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: Nikola Anđić

Električni skuteri postaju sve popularniji među mladima u Leskovcu, a sa tim dolazi i zabrinjavajući porast saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju upravo tinejdžeri, pa čak i dvoje-troje na njemu. Ovi električni skuteri za mlade predstavljaju praktičan način prevoza, ali kada krenu u saobraćaj samim tim i postaju izazov za bezbednost vozačima zbog njihove nepreglednosti, brzine kao i neopreznosti.

U poslednjih nekoliko meseci, Leskovac je postao svedok sve češćih nezgoda u kojima su učestvovali električni skuteri, automobili ali i pešaci. U većini slučajeva, vozači skutera su tinejdžeri, često bez adekvatnog poznavanja saobraćajnih propisa ili bez iskustva u vožnji. Brzina, nesmotrenost i nedostatak zaštitne opreme, kao što su kacige, dodatno povećavaju rizik od nesreća.

Jedno od najvažnijih pitanja koje se postavlja jeste kako saobraćajna policija može da utiče na smanjenje ovih nezgoda i poveća bezbednost svih učesnika u saobraćaju.

- Pre nekoliko dana bila sam svedok na raskrsnici Bulevara oslobođenja i ulice Nikole Skobaljića kada je žena automobilom udarila u zadnji deo električnog skutera dve devojčice. Videla sam da žena nije bila krivac, naravno stala je i izašla da vidi da li su devojke dobro. Njima ništa nije bilo, verovatno su posle nastavile vožnju. Ja sam u tom trenutku stala i nisam mogla da verujem šta sam videla. Pomislila sam u sebi da su deca na ovim električnim skuterima prevazišla svaku meru kao i roditelji koji im kupuju to - kazala je jedna čitateljka Jugmedia portala.

Ipak, vozačima je najteže u ovakvim situacijama, koliko god se smanji brzina kretanja, oni predstavljaju veliku pretnju na drumu.

Saobraćajna policija bi trebala da ima ključnu ulogu u sprečavanju nezgoda i zaštiti života na putevima.

Na primer mogla bi da se uvede pojačana kontrola, edukacija vozača, kao i strožije sprovođenje saobraćajnih propisa. No, nekoliko puta se dešavalo da saobraćajni policajci zanemaruju i ne kažnjavaju maloletne vozače ovog prevoznog sredstva.

Kada bi se malo više obratila pažnja, i na nekom od ovih slučaja sprovela sankcija, koja bi služila kao primer deci ali i roditeljima koji priušte ove električne skutere, podstaklo bi možda veću bezbednost u saobraćaju.

Policija bi mogla intenzivirati prisustvo na mestima gde je zabeležen najveći broj nezgoda i pojačati kontrolu vozača skutera. Na primer na Bulevaru Nikole Pašića gde se redovno tinejdžeri trkaju u obe trake.

Po Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima ovo vozilo se tereti kao moped i za njega važe ista pravila. Dakle, Zakon ovde ne pravi razliku između motocikala na električni i na klasičan pogon – gleda se snaga motora, bez obzira da li je reč o elektromotoru ili klasičnom motoru.

Leskovac, kao i mnogi drugi gradovi, suočava se s izazovima usled brze popularizacije električnih skutera, ali uz adekvatnu regulaciju i angažman saobraćajne policije, broj nezgoda može biti značajno smanjen.

Saobraćajna policija svakako može, kroz intenzivniji nadzor i preventivne aktivnosti, igrati ključnu ulogu u smanjenju broja nesreća i zaštiti života na ulicama Leskovca.

Ovim tekstom Jugmedia ne želi nikoga da uvredi, niti da se kritikuje rad saobraćajne policije. Namera nam je da se podigne svest i poveća bezbednost svih građana i učesnika u saobraćaju.

(Telegraf.rs/Jugmedia)