Novi trend hara Srbijom, slave rođendane kućnih ljubimaca: Torte na sprat, kapice, mafini, baloni su obavezni

Vreme čitanja: oko 3 min.

Psiholog Aleksandra Janković za Telegraf.rs objašnjava zašto je ovaj trend na našim prostorima sve zastupljeniji i šta se iza njega krije

Foto: Shutterstock

Torte, baloni, čak i restorani, obično znače jedno - rođendan. U Srbiji sve je češći trend organizacije proslava rođendana za kućne ljubimce, ali se one sada ne razlikuju puno od proslava koje organzuju za prijatelja ili člana porodice. Torte na sprat, kapice, mafini i baloni postali su neizostavni deo rođendana čovekovog najboljeg prijatelja - psa, mačke...

- Nedavno me je sestra pozvala na rođendan svog psa Mirka. Toliko sam se smejao jer nisam znao šta da odnesem kao poklon. Iskreno, bilo mi je smešno što to radi, kao da nama treba neki poseban povod da bismo napravili žurku. Šalio sam se, da li dolazi "Džeki iz komšiluka", ali naravno kupio sam neko odelce, koje, mogu da vam kažem nije tako jeftino. Znam da izdvaja dosta para za garderobu, ima više cipela nego ona. Ali šta da se radi. Naravno, torta sa njegovim likom, konfete, svećica, kao da pas zna šta se dešava oko njega. Ali dobro, bitno je da smo se lepo proveli, kaže za Telegraf.rs Nikola iz Beograda, koji je bio na prvom rođendanu sestrinog ljubimca.

Zašto se ljudi odlučuju da na ovakav način obeležavaju rođendande svojih ljubimaca i da li se gubi realnost između potreba psa i "preterivanja"?

Psiholog Aleksandra Janković za Telegraf.rs objašnjava zašto je ovaj trend na našim prostorima sve zastupljeniji i šta se iza njega krije.

Kako dodaje psiholog, ovaj trend uznapredovao je nakon pandemije korona virusa, te otkriva šta ovim proslavama ljudi žele da postignu.

- Korona, čitavo to zatvaranje, loši događaji koji blisko utiču na nas su razlog zašto se ljudi trude da promovišu radost. Mislim da postoji potreba ljudi da onima koje vole, a to važi i za ljubimce, nekako prirede neku radost, ali ne samo njima već i sebi. U osnovi motiv uopšte nije loš. Motiv jeste "daj ljudi da se radujemo bilo čemu". Zapravo se koriste različiti povodi da se ponovo radujemo, zabavljamo, da se ponovo okupimo i podelimo neka lepa osećanja jer smo nažalost došli u fazu da ko god da zove vi se unapred zabrinete jer smatrate da je neka loša vest kao da više nema dobrih vesti. Naravno da ima i onih ljudi koji, kako ja to kažem imaju "firmirane" kućne ljubimce imaju tu potrebu za prestižom, ali ne možemo sada na osnovu pogrešne interpretacije nečeg što je dopbra potreba da zaključite da je to sve i svugde, znači oni koji špreteruju pretreivaće u svemu i gleaće da se eksponiraju i na taj način - kaže Janković za Telegraf.rs.

Društvene mreže, kako ističe psiholog, takođe utiču na ovaj trend, ali i na to da se gubi osetljivost za druge nezbrinute pse ili mačke.

- Nekima je to sve i vrsta nekog autfita, pa zato za takve ljubimce kažem da su "firmirani", i obično nemaju neku osetljivost za druge nezbrinute životinje. Ali ja generalno sve š0to je promocija radosti, života i zajednice ne mogu da osudim pa čak iako je to preterano pa šta - kaže psiholog za Telegraf.rs

Ona dodaje da nije problem u proslavama koje skakao ko želi treba da odži već u tome što se gubi svest o tome da postoje prioriteti.

- Kakav god bio trend potpuno je normalno da će ti trendovi doći do nas samo je pitanje sada za osobe koje hoće da prave takve proslave koliko je to dobro i koliko bi zapravo bilo bolje rođendan kućnog ljubimca proslaviti u uslovima u kojima živite, a taj novac koji biste dali za tu poroslavu uputiti ljudima kojima je novac neophopdan. Znači, sasvim je u redu proslava rođendana, ali umesto da to budu besprizorno velike pare bolje bi bilo da, ako ta osoba zaista voli životinje, doprinese zaštiti onih koji nikada neće imati rođendan. Nije loše što se ljudi trude da ugode svojim ljubimcima samo mislim da trebamo imati osećaj za još nekog. U smislu da ne bude "moj ljubimac živi u carskim uslovima, a neko napolju nema šta da jede", ali to je sada ipak pitanje neke mere - poručuje psiholog Aleksandra Janković.

(Telegraf.rs)