Auto put kroz Beograd zvanično izmenjen u moto put: Dozvoljena brzina 100km/h
Auto put kroz Beograd prekategorisan Uredbom, maksimalno ograničenje brzine 100 kilometara na sat
Saobraćajnica auto put kroz Beograd, od Petlje Bubanj Potok do Petlje Beograd, prekategorisana je Uredbom, koja je stupila na snagu u subotu kojom je izmenjeno da se ova deonica vodi kao moto put. Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović objašnjava da je službeni naziv saobraćajnice moto put M11, a kao maksimalno dozvoljeno ograničenje brzine je 100 kilometara na sat.
Okanović podseća da je u oktobru 2023. godine Vlada Srbije ovu saobraćajnicu prekategorisala iz statusa auto-puta u status državnog puta drugog B reda, što je državni put najniže kategorije, postoji i regularna zaustavna traka,
"Samim tim je na tom putu bilo dozvoljeno kretanje bicikala, pešaka, traktora, zaprežnih vozila, radnih mašina i mopeda i, takođe, samim tim je zaustavna traka prestala da postoji. Od ponoći ponovo imamo zaustavnu traku i zabranu kretanja svih ovih učesnika u saobraćaju koje sam naveo, a razlika između auto puta i moto puta je što je sada najveća dozvoljena brzina do 100 kilometara na čas", ističe Okanović.
On dodaje i da ova saobraćajnica, odnosno novi moto-put, ne ide do Dobanovačke, već do Petlje Beograd koja je pre Dobanovačke, kako prenosi portal 021.rs.
Ukazuje i da na pojedinim deonicama ove saobraćajnice i dalje postoje deonice gde je saobraćajnom signalizacijom dozvoljeno više od 100 kilometara na čas, pa se postavlja pitanje kako će se to regulisati u praksi, odnosno da li će biti kažnjavani vozači ukoliko voze brže, odnosno poštuju saobraćajne znake. Okanović objašnjava da tu sada imamo sukob pravnog i faktičkog stanja na terenu, saobraćajna signalizacija govori suprotno Zakonu.
"Vlada je rekla da je moto-put, a signalizacija je drugačija u odnosu na ono što predviđa moto-put, pa imamo sukob onoga što je na terenu. Kada govorimo o vozačima, oni imaju pravo da se uzdaju u saobraćajnu signalizaciju. Svaki učesnik u saobraćaju ima pravo da veruje da je saobraćajna signalizacija u skladu sa Zakonom i ostalim pravnim aktima, čak i ako je na pojedinim deonicama u neskladu sa Zakonom. S tim u vezi, učesnici u saobraćaju ne bi trebalo da snose posledice. Bitno je napomenuti da, što se tiče sudova, tužilaštva i saobraćajne policije, to je sada moto put i oni treba da se ponašaju u skladu sa zakonom", ističe direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.
(Telegraf.rs)