Auto put kroz Beograd zvanično izmenjen u moto put: Dozvoljena brzina 100km/h

M. S.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Auto put kroz Beograd prekategorisan Uredbom, maksimalno ograničenje brzine 100 kilometara na sat

Foto: Tanjug/Mirko Lazović

Saobraćajnica auto put kroz Beograd, od Petlje Bubanj Potok do Petlje Beograd, prekategorisana je Uredbom, koja je stupila na snagu u subotu kojom je izmenjeno da se ova deonica vodi kao moto put. Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović objašnjava da je službeni naziv saobraćajnice moto put M11, a kao maksimalno dozvoljeno ograničenje brzine je 100 kilometara na sat.

Okanović podseća da je u oktobru 2023. godine Vlada Srbije ovu saobraćajnicu prekategorisala iz statusa auto-puta u status državnog puta drugog B reda, što je državni put najniže kategorije, postoji i regularna zaustavna traka,

"Samim tim je na tom putu bilo dozvoljeno kretanje bicikala, pešaka, traktora, zaprežnih vozila, radnih mašina i mopeda i, takođe, samim tim je zaustavna traka prestala da postoji. Od ponoći ponovo imamo zaustavnu traku i zabranu kretanja svih ovih učesnika u saobraćaju koje sam naveo, a razlika između auto puta i moto puta je što je sada najveća dozvoljena brzina do 100 kilometara na čas", ističe Okanović.

On dodaje i da ova saobraćajnica, odnosno novi moto-put, ne ide do Dobanovačke, već do Petlje Beograd koja je pre Dobanovačke, kako prenosi portal 021.rs.

Ukazuje i da na pojedinim deonicama ove saobraćajnice i dalje postoje deonice gde je saobraćajnom signalizacijom dozvoljeno više od 100 kilometara na čas, pa se postavlja pitanje kako će se to regulisati u praksi, odnosno da li će biti kažnjavani vozači ukoliko voze brže, odnosno poštuju saobraćajne znake. Okanović objašnjava da tu sada imamo sukob pravnog i faktičkog stanja na terenu, saobraćajna signalizacija govori suprotno Zakonu.

"Vlada je rekla da je moto-put, a signalizacija je drugačija u odnosu na ono što predviđa moto-put, pa imamo sukob onoga što je na terenu. Kada govorimo o vozačima, oni imaju pravo da se uzdaju u saobraćajnu signalizaciju. Svaki učesnik u saobraćaju ima pravo da veruje da je saobraćajna signalizacija u skladu sa Zakonom i ostalim pravnim aktima, čak i ako je na pojedinim deonicama u neskladu sa Zakonom. S tim u vezi, učesnici u saobraćaju ne bi trebalo da snose posledice. Bitno je napomenuti da, što se tiče sudova, tužilaštva i saobraćajne policije, to je sada moto put i oni treba da se ponašaju u skladu sa zakonom", ističe direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.

(Telegraf.rs)