Disova pesma zadala žestoku glavobolju osmacima: Kažu da je ne razumeju, znate li vi o čemu govori?
U Šapcu je situacija bila vrlo slična što se matematike tiče, a naša sagovornica otkrila nam je da veći broj dece nije uradio poslednja tri zadatka
Mali maturanti imali su pune ruke posla - nedavno su održani probni prijemni ispiti iz matematike, srpskog, odnosno maternjeg jezika, kao i izbornog predmeta.
Nakon što su se utisci slegli dvoje učenika iz osnovnih škola u Beogradu i Šapcu za Telegraf su otkrili njihove impresije, ali i koji predmet je ove godine najviše namučio osmake.
Mnogi učenici kao najteži test izabrali su, sada već tradicionalno, matematiku, mada tvrde da je ove godine čak bila i teža. Ali, na spisku su se našli i pokoji zadatak iz srpskog jezika, kao i test iz hemije.
"Meni je najteža bila matematika, mada sam to i očekivao jer imam trojku, a inače sam odličan", rekao nam je učenik jedne osnovne škole u Beogradu.
U Šapcu je situacija bila vrlo slična što se matematike tiče, a naša sagovornica otkrila nam je da veći broj dece nije uradio poslednja tri zadatka.
"Matematika je bila baš teška, među najtežim zadacima bili su oni koji su zahtevali postupke, a od zadataka na zaokruživanje jako težak je bio onaj u kom se traži broj sati za koji Luka može napuniti bazen", rekla je osmakinja iz Šapca.
Mali maturanti srpski su ocenili kao srednje težak, i to najviše zbog tekstova za koje kažu da su bili "predugački" i "nerazumljivi", pa su im zadali dosta muke.
"Poslednji zadatak iz srpskog jezika čija je tema bila čitanje i razumevanje pročitanog mi je bio najteži. Disova pesma "Među svojima" bila je jako teška za razumevanje i pronalaženje odgovora", ističe naša sagovornica.
Inače, ova je jedna od najlepših Disovih pesama koja govori o patnji za rodnim krajem i brizi o najmilijima, prenosimo je u celosti:
Među svojima
U mom srcu ponoć. U njoj katkad tinja
Mis'o da još živiš, moj predele mladi.
Moja lepa zvezda, majka i robinja,
Bože! šta li danas u Srbiji radi?
Kod vas je proleće. Došle su vam laste.
Oživele vode, đurđevak i ruže.
I miriše zemlja koja stalno raste
U grob i tišinu, moj daleki druže.
Jedno tvoje veče. Ideš kući sporo
Ulicama straha, i duša ti jeca.
Tvoje gladne oči, moja divna zoro,
Hrani ljubav majke: "Neka žive deca".
Ulaziš u sobu. Suze te već guše.
A dva naša cveta iz četiri rata
U tvome su krilu, obraze ti suše:
"Mama, zašto plačeš? Je l' pisao tata?"
U velike patnje, nevino pitanje
Dubi dublju ranu: plač ti trese grudi...
Napolju je vidno, kao pred svitanje.
K'o da će se dići grobovi i ljudi.
Skupila si suze u kose detinje.
Sve vas gledam sada kraj gozbe sirote.
Lice ti se vedri: to duša svetinje
Ljubi tvoje čelo, moj sjajni živote.
Ipak, jedan učenik iz Beograda zaključio je da za završni ispit više treba da se fokusira na gramatiku nego na književnost.
Omiljena među izbornim predmetima bila je geografija koju je polagao najveći broj učenika kao treći ispit, a kako kažu najzadovoljniji su bili upravo ovim testom.
"Geografija je bila laka, probni test je bio lakši nego, na primer, test sa opštinskog takmičenja", rekli su nam.
U jednoj beogradskoj osnovnoj školi najmanje interesovanja učenici su pokazali za istoriju, a oni koji su izabrali hemiju žestoko su se pokajali.
"Moji drugari koji su izabrali hemiju kažu da je bila baš teška, ali se slažu da je matematika bila ipak najsloženija", navodi naš sagovornik.
Iako su deca bila uzbuđenja pred testove, jer su želeli da vide gde su najslabiji i na čemu treba najviše da rade, zaključili su da su ipak pokazali realno znanje.
Priprema za pravo testiranje
Iz Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspita za Telegraf ističu da nemaju nikakve informacije o postignućima osmaka na probnom završnom ispitu, jer se taj ispit ne ocenjuje, niti se podaci analiziraju na nivou Republike Srbije.
"Ako iko zna nešto o uspehu đaka, to se zna interno, unutar škola", objasnio je direktor Zavoda prof.dr Branislav Ranđelović.
On dodaje da probni završni ispit ima funkciju da se učenici pripreme za sve okolnosti kroz koje će proći na završnom ispitu u junu.
"Važno je da vide koliko im je vremena potrebno za rad, kakve su procedure, pa i način na koji se ispituju njihova postignuća. Takođe je ovo testiranje prilika da učenici procene na šta treba posebno da obrate pažnju, odnosno ako se pokaže da u nekim oblastima nisu sigurni u svoje znanje, mogu preciznije da isplaniraju dalji rad", napominje Ranđelović.
(Telegraf.rs)