Piloti Helikopterske jedinice MUP-a menjaju praksu: Svi će biti obučeni za letenje u instrumentalnim uslovima

LJ. R.
Vreme čitanja: oko 1 min.

Letenje po instrumentalnim uslovima pre svega podrazumeva da se navigacija i sam let helikopter izvršava po instrumentima, objasnio je Branko Popratnjak, pilot Helikopterske jedinice MUP-a

Foto: Marko Jovanović

Do kraja ove godine svi piloti elitne Helikopterske jedinice Ministarstva unutrašnjih poslova (MUP) biće obučeni za letenje po instrumentalnim uslovima.

Zahvaljujućim savremenim uređajima, piloti ove jedinice, mogu da lete bez poteškoća u potpunom mraku ili gustoj magli kada se ne vidi prst pred okom.

Retko poleću direktno sa piste, da ne remete putnički saobraćaj. Sada menjaju praksu - kako bi uvežbali teži način letenja. Ne gledaju u nebo i oblake. To rade uređaji. Pred pilotima dugmići, ekrani, džojstik.

"Letenje po instrumentalnim uslovima pre svega podrazumeva da se navigacija i sam let helikopter izvršava po instrumentima. Što znači, to su letenja u uslovima smanjene vidljivosti, danju, noću, kao i letenje u oblacima. Mi opet vodimo računa kad izvodimo ovakve letove, da u sam ulazak oblake ne postoje uslovi za zaleđivanje", kaže Branko Popratnjak, pilot Helikopterske jedinice MUP-a za RTS.

Za taj način letenja do kraja godine biće obučeni svi piloti u eskadrili.

Posebno ističu da sada mogu da memorišu sva mesta za sletanje, na primer, u blizini većih bolnica. Tako će, kažu, brzo i bezbedno, u svim vremenskim uslovima, moći da urade hitan medicinski transport.

"Pošto radimo pod civilnim pravilima i propisima letenja, moramo sve pilote da sertifikujemo i izvedemo na nivo da mogu bezbedno da upravljaju helikopterom u instrumentalnim uslovima, do nivoa tzv. ATPL, odnosno nivoa saobraćajnog pilota. Ako nemamo obučene pilote na visokom nivou, mi ne smemo da ulazimo u neke ozbiljnije zadatke, mi moramo da vodimo računa o bezbednosti", kaže Branko Popratnjak.

U poslednjih nekoliko godina eskadrilu su pojačali novi "erbasovi" helikopteri koji imaju visokosofisticiranu opremu. Poseduju navigaciju kao i putnički avioni "erbas" 319 i 320.

(Telegraf.rs)