Piloti Helikopterske jedinice MUP-a menjaju praksu: Svi će biti obučeni za letenje u instrumentalnim uslovima
Letenje po instrumentalnim uslovima pre svega podrazumeva da se navigacija i sam let helikopter izvršava po instrumentima, objasnio je Branko Popratnjak, pilot Helikopterske jedinice MUP-a
Do kraja ove godine svi piloti elitne Helikopterske jedinice Ministarstva unutrašnjih poslova (MUP) biće obučeni za letenje po instrumentalnim uslovima.
Zahvaljujućim savremenim uređajima, piloti ove jedinice, mogu da lete bez poteškoća u potpunom mraku ili gustoj magli kada se ne vidi prst pred okom.
Retko poleću direktno sa piste, da ne remete putnički saobraćaj. Sada menjaju praksu - kako bi uvežbali teži način letenja. Ne gledaju u nebo i oblake. To rade uređaji. Pred pilotima dugmići, ekrani, džojstik.
"Letenje po instrumentalnim uslovima pre svega podrazumeva da se navigacija i sam let helikopter izvršava po instrumentima. Što znači, to su letenja u uslovima smanjene vidljivosti, danju, noću, kao i letenje u oblacima. Mi opet vodimo računa kad izvodimo ovakve letove, da u sam ulazak oblake ne postoje uslovi za zaleđivanje", kaže Branko Popratnjak, pilot Helikopterske jedinice MUP-a za RTS.
Za taj način letenja do kraja godine biće obučeni svi piloti u eskadrili.
Posebno ističu da sada mogu da memorišu sva mesta za sletanje, na primer, u blizini većih bolnica. Tako će, kažu, brzo i bezbedno, u svim vremenskim uslovima, moći da urade hitan medicinski transport.
"Pošto radimo pod civilnim pravilima i propisima letenja, moramo sve pilote da sertifikujemo i izvedemo na nivo da mogu bezbedno da upravljaju helikopterom u instrumentalnim uslovima, do nivoa tzv. ATPL, odnosno nivoa saobraćajnog pilota. Ako nemamo obučene pilote na visokom nivou, mi ne smemo da ulazimo u neke ozbiljnije zadatke, mi moramo da vodimo računa o bezbednosti", kaže Branko Popratnjak.
U poslednjih nekoliko godina eskadrilu su pojačali novi "erbasovi" helikopteri koji imaju visokosofisticiranu opremu. Poseduju navigaciju kao i putnički avioni "erbas" 319 i 320.
(Telegraf.rs)