"Pet osoba godišnje pogine od strujnog udara": Železnice Srbije apeluju na mlade da se ne penju na vagone

E. S.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Infrastruktura železnice Srbije oglasila se povodom pogibije dečaka koji se popeo na vagon u Valjevu

Foto: Pixabay

Infrastruktura železnice Srbije oglasila se apelom povodom nesreće koja se juče dogodila u železničkoj stanici Valjevo, a u kojoj je od posledica strujnog udara iz kontaktne mreže nastradao petnaestogodišnji dečak. Infrastruktura železnice Srbije ponovo apeluje i upozorava, posebno mlade, da se ne penju na vagone i ne približavaju kontaktnoj mreži iznad pruge, jer tako direktno ugrožavaju svoje živote.

"Da podsetimo, juče u prepodnevnim satima, kod petog staničnog koloseka u stanici Valjevo, od posledica strujnog udara iz kontaktne mreže nastradao je petnaeetogodišnji dečak. Nakon istrage, a pregledom terena i železničkih kapaciteta gde se dogodila nesreća, konstatovano je da je dečak nastradao usled strujnog udara pri dodirivanju kontaktnog provodnika iznad petog koloseka i teretnog vagona koji se tu nalazio. Infrastruktura železnice Srbije žali zbog nesreće koja se dogodila i izražava saučešće porodici nastradalog dečaka", navedeno je u saopštenju.

Nažalost, kako ističu, ponovo je od strujnog udara iz kontaktne mreže nastradala jedna mlada osoba, koja se popela na vagon. Ovakvi slučajevi neopreznosti i neznanja gotovo se po pravilu tragično završavaju. Svake godine prosečno četiri do pet osoba, uglavnom mladih, pogine ili bude teško povređeno od posledica strujnog udara iz kontaktne mreže prilikom penjanja na vagone.

"Kroz kontaktnu mrežu iznad pruge prolazi struja jačine od 25 hiljada volti. Da bi u takvim situacijama došlo do strujnog udara, nije neophodno da se dodirnu vodovi kontaktne mreže, već je dovoljno da se uđe u strujno kolo koje može da bude i nekoliko metara udaljeno od kablova. Takve situacije gotovo se po pravilu dešavaju prilikom penjanja na vagone i posledice budu tragične. 'Infrastruktura železnice Srbije' sa svoje strane čini sve što je u njenim mogućnostima da se ovakve nesreće ne događaju. Sve železničke stanice imaju upozorenja. Međutim, vagoni su u železničkim stanicama i na prugama, gde im je i mesto. Kontaktna mreža uvek je pod naponom, bez obzira na to da li u stanici ima vagona ili ne, ili su u njoj parkirani stari vagoni", dodaju.

Navode da je nemoguće da se ogradi oko tri i po hiljade kilometara pruga i sve stanice u Srbiji da bi se ovakve nesreće sprečile. Ističu i da "za tako nečim ne postoji bilo kakva saobraćajna, funkcionalna ili ekonomska opravdanost, niti se to radi bilo gde u svetu".

"Bilo kakvim fizičkim merama obezbeđenja, nema načina da se takvi slučajevi spreče, osim da svi budu svesni opasnosti koju sa sobom nose pruga, vagoni i kontaktna mreža i da ponašanje bude odgovorno i propisno. I ovaj put zato ponovo apelujemo i upozoravamo, posebno mlade, da se ne penju na vagone, jer na taj način mogu da uđu u strujno kolo iz kontaktne mreže iznad železničke pruge i tako direktno ugrožavaju svoj život, a posledice su tragične", zaključuju.

(Telegraf.rs)