Ova mera je najbolja kad je učenik nasilan: Direktor Prve ekonomske škole smatra da je jedan potez dovoljan
U zakonu se predviđa da to može biti mera, poručuje on
Udaljenje učenika sa nastave zbog nedoličnog ponašanja dobro je za sve učesnike obrazovnog procesa, kako bi se smirila situacija, ukoliko dođe do neke vrste nasilja ili drugog težeg prekršaja, izjavio je danas za Tanjug direktor Prve ekonomske škole Milibor Saković.
Kako je objasnio, učenik koji bude udaljen sa nastave neće dolaziti na redovnu nastavu, ali će nastavnici tom učeniku dostavljati nastavne sadržaje, kako bi on nastavio dalje da prati nastavu.
"Udaljenje učenika sa nastave u skladu sa timom za zaštitu učenika od nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja, donosi direktor škole, po novom zakonu koji će krenuti od drugog polugodišta. Taj postupak udaljavanja je zakonski najmanje pet dana, a najduže do okončanja vaspitno disciplinskog postupka", naveo je Saković.
Smatra da je preventivan rad sa učenicima, roditeljima i zaposlenima uvek najadekvatnija mera za sprečavanje nasilja u školama, kao i zakonske konsekvence za prekršaj koji se napravi. Pedagog u Zemunskoj gimnaziji Ivan Davidović izjavio je danas, povodom udaljenja učenika sa nastave zbog nedoličnog ponašanja, da socijalna izolacija učenika koji je počinio jedan vid nasilja jeste kazna i treba se doživljavati kao kazna.
"U zakonu se predviđa da to može biti mera, ne mora nužno biti. Ukoliko se donese ta mera, odnosno direktor donosi u skladu sa mišljenjem tima za zaštitu učenika od nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja, verujem da se donosi u najboljem interesu učenika. Kad kažem najboljem interesu učenika, mislim na modelovanje, odnosno razvijanje pozitivnog ponašanja kod njega", rekao je on za Tanjug.
Davidović je dodao da se udaljenje učenika sa nastave treba doživljavati kao kazna jer je to samo jedna u nizu mera koje se preduzimaju zbog nedoličnog ponašanja učenika. Prema njegovim rečima, sve mere za sprečavanje nasilja u školama su dovoljno adekvatne ukoliko se pravilno sprovode i ukoliko se deluje timski u sprovođenju tih mera.
"Kada kažem timski mislim i na tim za zaštitu učenika od nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja, nastavnike, stručnu službu, kao i roditelje. Trebalo bi svaki pojedinačni slučaj da posmatramo kao pojedinačni slučaj, da mu pridamo adekavatan značaj, da se svakom slučaju posvetimo i da adekavtno delujemo", naveo je Davidović.
Psiholog Željko Mašović izjavio je danas da je udaljenje učenika sa nastave zbog nedoličnog ponašanja preuzeto iz američkog sistema, i da izolacija učenika generalno dobra opcija.
"Mislim da je u našoj varijanti detencija bolja opcija, znači ostajanje posle časova i onda da se sa tom decom nešto radi zato što suspenzija u njihovom sistemu ima nekog smisla zato što su projektna nastava, i onda ako propustiš 10 dana nećeš stići da odradiš ono što su tvoji drugari uradili. S te strane mislim da nije dobro", rekao je on za Tanjug i dodao da jedino što može da bude dobro u udaljenju učenika sa nastave je da se neka situacija stiša. Mašović smatra da je razvijanje empatije kod dece prema drugim ljudima najadekvatnija mera za sprečavanje nasilja u školama.
(Telegraf.rs)