Prema otpravniku vozova pokrenute sankcije nakon sudara: Priznao da je pogrešio, ovo je propustio da uradi

Vreme čitanja: oko 2 min.

Vesić za Tanjug rekao da je prema preliminarnim izveštajima Infrastruktura železnice Srbije za nesreću u kojoj je u petak uveče povređena 51 osoba, kriv ljudski faktor

Foto-ilustracija: Shutterstock

Prema otpravniku vozova koji je priznao odgovornost za železničku nesreću kod Ratkova, pokrenute su sankcije predviđene zakonom, izjavio je večeras ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

On je za Tanjug rekao da je prema preliminarnim izveštajima Infrastruktura železnice Srbije za nesreću u kojoj je u petak uveče povređena 51 osoba, kriv ljudski faktor.

"Otpravnik stanice u Ratkovu je priznao usmeno da je pogrešio, odnosno da nije proverio da li je voz ušao u sledeću stanicu pre nego što je pustio drugi. Naravno, sada se sprovodi istraga u skladu sa zakonom. Ja sam već danas zatražio od železničkih preduzeća da pripreme i plan mera koje možemo kratkoročno da sprovedemo kako bismo bolje kontrolisali ljudski faktor. Bez obzira na sistem, vi nikad ne možete da predvidite svaku grešku koju može da napravi čovek ili ljudi u delu sistema", naveo je Vesić.

Naglasio je da zahteva od preduzeća da kontaktiraju sve koji su povređeni i da im se isplati odšteta u skladu sa zakonom. Dodao je da ovakve nesreće nisu retkost, i da se dešavaju svuda u svetu.

"Ovih dana je bilo sličnih nesreća sa 40 povređenih u Minhenu. Takođe, pre dva ili tri dana kod Velike Plane, čovek je pokušao da zaobiđe rampu na pruzi i nastradao", rekao je Vesić.

On je istakao da država ne može da učini ništa kako bi podigla nivo bezbednosti na pruzi, kada neko odluči da zaobiđe rampu i prelazi van dozvoljenog mesta.

"To je isto pitanje kao kada neko vozi suprotnom stranom auto-puta. Postavite sve znake i dalje nekome padne na pamet da vozi suprotnom stranom. Jednostavno za to je potrebna malo veća saobraćajna kultura i da budemo zaista svesni da to nije moguće. Mi ćemo novim zakonom o bezbednosti železničkog saobraćaja koji treba da bude usvojen posle izbora sledeće vlade, predvideti zaštitne ograde na svim prugama gde će se voziti brzinom preko 120 kilometara na sat, što će inače sprečiti one prelaske preko pruge koji su postojali ranije", naveo je Vesić.

Najavio je da je u planu da se rekonstruiše 400 kilometara regionalnih pruga.

"Među njima su i pruge koje se nastavljaju na ovu prugu. Prva pruga je pruga od Pančeva preko Zrenjanina, Banatskog Miloševa ka Subotici i to je nekih 200 kilometara. To ćemo, nadam se, već u početku sledeće godine. Druga je od Subotice, Sombora, Bogojeva, a zatim Sajlova i Novog Sada, i iznosiće nekih 150 kilometara. I treća pruga je Vrbas-Sombor, koja će iznositi 50 kilometara", naveo je Vesić.

(Telegraf.rs)