Užičanima parking već godinama zadaje glavobolju, ali rešenje je na pomolu

Vreme čitanja: oko 2 min.

Očekuje se nekoliko stotina novih mesta

Foto: Shutterstock.com

Na oko 4,2 miliona evra procenjena je vrednost izgradnje javne garaže kapaciteta minimalno 270 mesta. Kako grad Užice u ovom momentu nije u mogućnosti da izdvoji ta sredstva, a ne želi da se kreditno zadužuje, jedini dobar i ispravan način je javno-privatno partnerstvo sa elementima koncesije.

Užičani će dobiti nekoliko stotina novih mesta za parkiranje u samom centru grada, a svi potencijalni rizici padaju na privatnog partnera. To je istakao Slobodan Šiljković, član Gradskog veća za saobraćaj, govoreći o nedavno raspisanom Javnom pozivu za javno-privatno partnerstvo sa elementima koncesije za finasiranje, izgradnju, upravljanje i održavanje javnim parkiralištem- garažom.

Šiljković podseća da Užice, poput mnogih srpskih i evropskih gradova ima problem sa nedostatkom parking mesta i da se kontinuirano radi na rešavanju tog problema.

"U Užicu svake godine imamo oko 1.700 do 1.800 novoregistrovanih vozila i da je ovaj problem lako rešiti, to bi do sada bilo i učinjeno. Ono što smo u prethodnom periodu uspeli je izgradnja popuno novog parkinga na prostoru bivše robne pijace Međaj kapaciteta 97 mesta, ali i obezbeđivanje po nekoliko parking mesta u ulicama u kojima su rađene rekonstrukcije. Ipak, sve studije pokazale su da nam nedostaje 700 do 800 stotina parking mesta i da je izgradnja garaža jedino trajno rešenje", rekao je Šiljković.

On objašnjava i da je bilo nedoumica u pogledu toga, da li će grad ili neko drugi, graditi garaže. Prema svim procenama sama izgradnja jednog zidanog objekta bez dodatnih sadržaja koštaće oko 4,2 miliona evra.

"U ovom trenutku grad nema sredstava, pa smo se odlučili za drugi koncept i to je javno – privatno partnerstvo sa elementima koncesije za zidanje jedne parking garaže ovde na prostoru nekadašnjeg buvljaka. Po zakonu jedino to je izvodljivo, jer ukoliko mi kao grad ne radimo to našim sredstvma, a ne želimo da se kreditno zadužujemo, onda je jedini zakonski način da to bude JPP sa elementima koncesije. Završen je Plan detaljne regulacije ovog područja i ispoštovane su sve neophodne procedure, nakon čega je objavljen Javni poziv, koji se nalazi na portalu Javne nabavke i važi 60 dana odnosno do 31. oktobra kada je poslednji dan za prijavu. Naša je želja da ih bude što više i ovom prilikom molimo sve zainteresovane koji imaju novac i misle da mogu da se bave ovom delatnošću da se prijave", istakao je.

Prema Šiljkovićevim rečima, važno je naglasiti i da sve eventualne rizike poput zaduživanja kod banaka, gradnje ili kasnije iskorišćenosti snosi privatni partner. Grad je sve vreme vlasnik izgrađenog objekta, privatni partner upravlja tim parkiraištem 25 godina, nakon čega i upravljanje prelazi na grad.

Ukoliko Javni poziv uspe i grad dobije privatnog partnera, celokupna dokumentacija sa izveštajem o njemu ponovo se ide na skupštinu, nakon čega se potpisuje ugovor. Od dana potpisivanja ugovora privatni partner imaće rok od godinu dana da izgradi objekat, koji pored mesta za parkiranje Užičanima može da ponudi i dodatne sadržaje poput punjača za električne automobile ili autoperionice.

(Telergaf.rs/RINA)