Srpski proizvodi šokirali Evropu i ostavili je bez teksta
Kao što je Kina na svetom tržištu sinonim za masovnu proizvodnju, Srbija je za evropske potrošače uveliko asocijacija za kvalitet kod određene vrste proizvoda. Kako se to desilo i koji naši proizvodi su na ceni kod Evropljana?
Svima je poznato da je srpsko voće i povrće veoma ukusno i GMO free, a posebno se hvalimo našim malinama, jabukama i borovnicama. Međutim, srpski proizvodi nisu tek tako na dobrom glasu među najzahtevnijim kupcima. Da biste osvojili evropsko, pa i svetsko tržište, a mala ste zemlja kao Srbija, onda morate potrošačima ponuditi nešto više i bolje od konkurencije koja je izuzetna.
Naši proizvođači su odavno svesni da je jedini spas - kvalitet. I zaista, svi domaći produkti po kojima nas znaju "preko" dobili su najviše ocene prilikom kontrole, a upravo zato se Srbija i nametnula kao zemlja koja i te kako ima šta da ponudi.
Nismo zanemarljivi ni u tekstilnoj industriji, imamo "male a velike proizvođače" koji svoju robu prodaju van granica zemlje, pa su se čak nametnuli i u Italiji, kolevki mode.
U tako širokoj lepezi proizvoda koje Srbija može da ponudi ističu se i papirni ubrusi. Reč je o nebeljenim, takoreći zdravim ubrusima, koji su godinama apsolutni hit na evropskom tržištu upravo zbog svojih karakteristika. To su ubrusi od 100 odsto celuloze, prirodne braon boje, koji nisu tretirani hemikalijama da bi postali beli. Takođe, imaju IFS sertifikat, koji je garant da proizvod sme da bude u blizini hrane i da neće u dodiru sa namirnicama ispustiti štetna jedinjenja. Ovo je veoma važno jer svaki ubrus ima vrlo široku primenu - na njega ćete staviti voće da se ocedi, u nedostatku salveta poslužiće kao dekoracija na stolu, obrisaćete sebi usta, posušiti vlažnu površinu u kuhinji... I upravo zato se Evropljani, koji vode računa o tome šta kupuju, opredeljuju za srpske nebeljene ubruse. Ali to, ipak, nije jedini razlog.
Nebeljeni ubrus je postao i deo lajfstajla. On se nesmetano pojavljuje u kuhinjama raznih influenserki, u novim luksuznim hotelima, u modernim stanovima, jer je oličenje zdravog, odgovornog, održivog načina života, baš onakvog kojem težimo. A težimo životu bez plastike, hemije, bez veštačkih ukusa i mirisa, životu u kojem vodimo računa o onome što stavljamo na svoju kožu, o onome što jedemo, o načinu na koji mislimo...Težimo životu koji neće uništiti nas, ali ni one posle nas.
Koliko u Srbiji cenimo kvalitet?
I u Srbiji je sve veća svest o važnosti onoga što koristimo, o tome koliko je nešto štetno i koliko nam može nauditi nepromišljena kupovina proizvoda koje upotrebljavamo svakodnevno. Ipak, nije uvek bilo tako. Donedavno su najčešće scene u radnjama bile kao one filmske iz velikih marketa kad su sniženja - "kupuj, nije bitno kakvo je, bitno da se kupi u što većim količinama, da se ima". I u tim trenucima, niko nije pratio je li proizvod kvalitetan, da li može biti štetan i šta ćemo sutra kad krenu " bolesti ni od kuda". Ipak, danas se stvari menjaju na bolje. Ne samo da imamo proizvođača koji zadovoljava svetske "zelene" standarde već su nam ti proizvodi nadohvat ruke. I iako su počeli kao statusni simbol, već sad se nebeljeni ubrusi koriste i u domaćinstvima - upotrebiće ih baka koja za svoje unučiće želi samo najbolje ili mladi par koji zajedno kuva obrok za svoju decu, devojke svesne koliko su kvalitetni proizvodi značajni za njihovu kožu, kao i svako od nas ko teži da u svom domu ima sto odsto prirodne, organske proizvode najvišeg kvaliteta.
(Telegraf.rs/PR)