Uputstvo za upis učenika po dualnom obrazovanju
Nakon ovih informativnih sastanaka, predstavljanja i međusobnog upoznavanja, učenici i roditelji će imati priliku da se izjasne da li žele da deo nastave realizuju po dualnom modelu kao učenje kroz rad
Ministarstvo prosvete uputilo je roditeljima i učenicima putem škola informaciju o načinu upisa učenika na obrazovne profile koji se realizuju po dualnom modelu obrazovanja.
U Konkursu za upis učenika u prvi razred srednje škole u Republici Srbiji za školsku 2023/24. godinu, za škole čiji je osnivač Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave, obrazovni profili su, bez obzira da li se realizuju po klasičnom i dualnom modelu nastave, označeni istom šifrom, s tim da je uz svaki profil dat broj učenika koji može da se upiše za realizaciju po dualnom modelu.
Učenici koji žele da se upišu na obrazovni profil koji se realizuje po dualnom modelu, u listi želja upisuju šifru obrazovnog profila iz Konkursa i raspoređuju se po obrazovnim profilima u skladu sa ukupnim brojem poena.
Nakon sprovedenog upisa, škole će na početku školske godine organizovati roditeljske sastanke na kojima će se predstaviti kompanije sa kojima škole imaju ugovore o realizaciji dualnog modela obrazovanja, odnosno učenja kroz rad.
Nakon ovih informativnih sastanaka, predstavljanja i međusobnog upoznavanja, učenici i roditelji će imati priliku da se izjasne da li žele da deo nastave realizuju po dualnom modelu kao učenje kroz rad.
Raspoređivanje učenika koji se izjasne za dualni model nastave po kompanijama, realizovaće se u skladu sa Pravilnikom o načinu raspoređivanja učenika za učenje kroz rad („Službeni glasnik RS“, broj 102/18), i to:
1) za obrazovne profile kod kojih realizacija učenja kroz rad započinje od 1. razreda raspoređivanje se vrši na početku prvog razreda;
2) za obrazovne profile kod kojih realizacija započinje u 2. razredu, raspoređivanje se vrši na kraju prvog razreda.
Cilj Ministarstva i svih naših partnera je da svi učenici koji imaju nameru da se upišu u odeljenja u kojima se deo nastave izvodi po dualnom modelu učenja to i ostvare. U tom smislu neprestano se radi na širenju ponude obrazovnih profila, povećanju broja poslodavaca i broja mesta za učenje kroz rad.
(Telegraf.rs)