Vulić Bojović: Tragedija ima efekat kolektivne traume, ovako sada roditelji treba da pristupe deci
Prema njenim rečima, potrebno je biti "sigurna baza za dete koje je suočeno sa ekstremnom nesigurnošću u ovoj situaciji"
Povodom zločina koji se dogodio juče ujutru govorila je psihoterapeutkinja Radmila Vulić Bojović i istakla da tragedija koja se desila u Osnovnoj školi "Vladislav Ribnikar" ima efekat kolektivne traume, te da su ljudi u neverici jer je dete pucalo na dete. Ističe da je potrebno pričati sa decom o ovom slučaju i odgovoriti im na pitanja, ali da razgovor ne treba nametati ako nije spremno.
Radmila Vulić Bojović, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, rekla je da pucnjava koja se dogodila u školi na Vračaru ima "efekat kolektivne traume".
- Ljudi instiktivno reaguju nevericom da je tako nešto moguće da dete puca na dete. Važno je biti dostupan, prisutan i deci odgovoriti na pitanja koja eventualno imaju. Na odraslima je da otvore prostor da se o toma odgovori, ali ne treba nametati razgovor ako dete nije spremno - objašnjava psihoterapeutkinja.
Prema njenim rečima, potrebno je biti "sigurna baza za dete koje je suočeno sa ekstremnom nesigurnošću u ovoj situaciji".
"Nije samo jedan okidač"
Vulić Bojovićeva kaže da je potrebno vreme da se prikupe informacije o đaku koji je pucao.
- Nikada nije samo jedna stvar i okidač. Mora da postoji kontekst. Ne mogu sa sigurnošću da kažem da je to bio samo pritisak. Verujem da je bilo brojnih faktora - navodi psihoterapeutkinja.
Ističe da ova užasna nesreća treba da nas osvesti da "ništa nije važnije i presudnije" od kontakta sa decom koja odrastaju u našim porodicama.
- Roditelji malo znaju kako im deca žive i šta su njihove brige, preokupacije, strahovi, nadanja. Tinejdžeri danas i njihovi roditelji nisu odrastali u istim okolnostima - kaže gošća Jutarnjeg programa.
"Deca nemaju razvijenu kritičku svest"
Vulić Bojovićeva navodi da i kontekst u kojem živimo mora da se menja, jer su deca izložena neprimerenim sadržajima, navodeći da brz protok i dostupnost informacija predstavlja najveći problem.
- Deca nemaju kritičku svest da o informacijama donesu valjani sud. I u školama je potrebno više vaspitnog rada, kako bi razumeli svet u kome su se našli - navodi psihoterapeutkinja.
Govoreći o empatiji, gošća ističe da je ona "tračak nade", ističući da se moramo "okrenuti jedni drugima".
- Važno je što su stručne službe otvorile telefonske linije za podršku - zaključuje psihoterapeutkinja i nekada školska psihološkinja Radmila Vulić Bojović.
(Telegraf.rs)