"Baba Milka" krasi deo Trga kralja Aleksandra i čuva sećanje na neko drugo, možda bezbrižnije vreme
Rudnik Jelašnica je posedovao dve takve lokomotive, koje su vukle rudarske vozove sa ugljem od separacije u Jelašnici do pretovarne rampe na želežničkoj stanici Niška Banja
Jedan od brendova grada Niša "Baba Milka" inspiracija je mnogima, koji svojom fotografijom žele da je sačuvaju od zaborava. Ona i dalje krasi deo Trga kralja Aleksandra, kod Pravnog i Ekonomskog fakulteta, prenose Južne vesti.
Na tzv. "Peronu želja", "Baba Milka" mami poglede prolaznika, a gotovo da niko ne može da prođe pored nje ravnodušno, a de ne zastane. "Baba Milka" je postala prava turistička atrakcija grada Niša.
Mala rudarska parna lokomotiva postavljena je u Čairu 1968. godine, kada je građen pionirski saobraćajni poligon. Lokomotiva je preuzeta iz rudnika mrkog uglja Jelašnica, koji je zatvoren 1. avgusta 1967. godine.
Rudnik Jelašnica je posedovao dve takve lokomotive, koje su vukle rudarske vozove sa ugljem od separacije u Jelašnici do pretovarne rampe na želežničkoj stanici Niška Banja.
Dužina ove rudarske pruge je bila 4,3 km. Rudarski vozovi sastojali su se od 7-8 vagona sa po 10 tona uglja, ukupno sa 80 tona uglja u jednoj smeni saobraćalo je 6-7 vozova, a u izuzetnoj situaciji i do 15.
Mašinovođa ove lokomotive se zvao Dragoljub-Dragi Kitić zv.Truman. On je od rane mladosti ostao bez roditelja, koga je Jelašnički rudnik školovao i koji je u tom rudniku dočekao penziju.
Rudnik Jelašnica je 1952. godine, po odluci Ministarstva rudarstva NR Srbije, preduzeo od Rudnika kamenog uglja Jerima u Rakiti dve lokomotive, 12 četvoroosovinskih vagona nosivosti od po 10 tona i sa dva putnička dvoosovinska vagona (klase).
Ovim lokomotivama su jelašnički rudari dali imena Baba Milka i Baba Kata.
Baba Milka je 1968. godine dospela do parka Čair, a 15. septembra 2011. godine postavljena na Trgu Kralja Aleksandra oslobodiocima pored zgrade Saobraćajne sekcije Niš, ranije ŽTP-a Niš.
(Telegraf.rs)