Traži se najnebezbedniji pešački prelaz u Nišu: Neobičan zahtev ima više nego opravdanu pozadinu

Vreme čitanja: oko 2 min.

Iz Grada napominju da se više saobraćajnih nesreća sa poginulim osobama desi u noćnim uslovima nego preko dana

Foto: Shutterstock

Neosvetljeni i nepregledni pešački prelazi su među problemima na koje se Nišlije često žale, a Grad preko tendera traži firme koje će analizom utvrditi najnebezbedniji pešački u Nišu i urediti ga pojačanim osvetljenjem. Rok za završetak radova biće 120 dana od uvođenja u posao, a cena nije istaknuta, prenose Južne vesti.

Vojvode Gojka, Vojvode Putnika, Dimitrija Tucovića, Pantelejska, kao i brojne ulice u niškim prigradskim naseljima - samo su neke od onih u kojima je rizično za pešake i gde vozači moraju da budu dodatno oprezni zbog neosvetljenog prelaza.

U Vojvode Putnika je nepregledno i preko dana, jedva se vidi da pešak stoji i čeka da pređe gore kod nekadašnjeg semafora, a noću je strašno. Uvek usporim, ali mislim da ni to ne i bilo dovoljno kada bi pešak izleteo u mrklom mraku - žali se građanin.

I iz Grada Niša zaključuju da je neophodno smanjiti rizik od stradanja pešaka, ali će stručnom analizom biti utvrđen samo jedan, najnebezbedniji pešački, koji će dobiti novo osvetljenje.

Stoga je Savet za bezbednost saobraćaja odlučio da analizom pešačkih prelaza na teritoriji lokalne samouprave utvrdi najnebezbedniji pešački prelaz i uredi ga novom tehnologijom pojačanog osvetljenja pešačkog prelaza - navode iz Grada.

Izabrani pešaki prelaz trebalo bi da dobije četiri čelična stuba sa svetiljkama, a neki od zahteva Grada su da to ne zahteva presecanje asfalta i da postoje senzori koji će detektovati nameru pešaka da pređe ulicu, kako bi se automatski aktivirali svetlosni i zvučni signali.

Stubovi treba da imaju i samostalne komande, da budu "veoma masivni", da se sistem napaja pomoću solarnih panela, kao i da žuto trepćuće svetlo sa strane stuba bude vidljivo u svako doba dana, ali da ima dva nivoa osvetljenja - za dan i za noć.

Da praćenje pešačkog saobraćaja i žuto treptuće svetlo koje se aktivira u slučaju prelaska pešaka rade 24/7, dok laserski znak koji se takođe aktivira prilikom prelaska pešaka preko kolovoza treba da bude aktivan u sumrak i noću prema podešenoj vrednosti pomračenja - jedan je od zahteva.

Iz Grada napominju da se više saobraćajnih nesreća sa poginulim osobama desi u noćnim uslovima nego preko dana, kao i da u skoro trećini od ukupnog broja nezgoda koje se dogode noću ima teško povređenih osoba. Takođe, više nezgoda se događa u sumrak nego u svitanje.

Pešacima kao ranjivoj kategoriji učesnika u saobraćaju treba posvetiti posebnu pažnju, s obzirom na specifičnosti kretanja i potrebe za obezbeđivanjem adekvatne infrastrukture. Kada se desi nezgoda u kojoj učestvuje pešak, direktan kontakt je sa njegovim telom, pa su iz tog razloga posledice za te kategorije učesnika značajno teže, odnosno saobraćajne nezgode koje se dešavaju sa pešacima i sa “malim” sudarnim brzinama mogu imati teške posledice - pojašnjavaju iz Grada.

Zaključuju da je osvetljavanje pešačkih prelaza, osim u velikim, važno i u malim i manje frekventnim mestima.

(Telegraf.rs)