Šta čeka mlade koji prihvate izazov da budu piloti helikoptera MUP-a: Konkurs za "Budi najbolji" u toku
Konkurs za pilote helikoptera MUP-a traje još sutra
Priliku da sednu za komande helikoptera, imaće izabrani na konkursu koji je raspisala Helikopterska jedinica MUP-a Srbije, a koji se završava sutra. S nabavkom letelica, porasla je i potreba za novim pilotima spremnim za akrobacije. Za one koji su do sada stizali s Vojne akademije, motiv su i specifični zadaci te jedinice.
"Koncept na kojem leti vojska, borbena je potreba, za razliku od MUP-a gde imamo prevoženje, spasavanje i medicinsko prevoženje", priča pilot Helikopterske jedinice MUP-a Srbije Nenad Raičević za RTS.
Osim na novim Erbasovim helikopterima, piloti se obučavaju i za ruski Ka-32, jedini helikopter u Srbiji koji ima horizontalni top za gašenje požara. Objasnili su i kako izgleda prelazak sa komandi letelica nastalih na Zapadu, na one proizvedene na Istoku.
"U pilotiranju su neznatne razlike. H-145M ima bolju opremu, dok K-32 ima više snage i drugačiju namenu. Za spasilačke akcije koristimo H-145, ako gasimo požar K-32“, kaže pilot Helikopterske jedinice MUP-a Srbije Miloš Milutinović.
Piloti su do 2023. godine u Helikoptersku jedinicu MUP-a dolazili su isključivo iz Vojne akademije. Danas je puteva nešto više, ali ostaje uslov da su kandidati mlađi od 21 godine.
Deficit pilota helikoptera je širom sveta, pa i u Srbiji, a za onima sa iskustvom potreba je i veća.
"Pilot prosečne osposobljenosti zahteva vreme da bi dostigao nivo – oko 10 godina. Jasno je zašto se suočavamo s tim fenomenom. Nismo imuni na taj problem, ali uz podršku našeg Ministarstva pokušavamo da motivišemo mlade da prihvate izazov", objašnjava komandant Helikopterske jedinice MUP-a Srbije Nenad Nedić.
Jedinica, osnovana pre 56 godina angažuje se na otkrivanju i hvatanju terorističkih i kriminalnih grupa ili pojedinaca, u kontroli granice, saobraćaja, gašenju požara, što se moglo videti kako u Srbiji, tako i u Severnoj Makedoniji ili Grčkoj.
(Telegraf.rs)