"U našoj školi nema vršnjačkog nasilja": Pedagog sa juga Srbije otkriva kako su đake naučili toleranciji
Ono što je mene jako iznenadilo kod učenika je činjenica da su naučili kako da prepoznaju konflikt i kako da pravilno pristupe njegovom rešavanju
Povodom Međunarodnog dana borbe protiv vršnjačkog nasilja, učenici Srednje škole „Sveti Sava“ u Bujanovcu održali su sa svojim pedagogom radionicu na temu „Koja je najbolja prevencija vršnjačkog nasilja“ i govorili o emocionalnoj stabilnosti, o toleranciji, poštovanju, razumevanju i praštanju.
- Mi smo škola koja uspeva da izađe iz okvira nasilja i da ga skoro i nema, odnosno nije u meri u kojoj bi nam bili potrebni neki novi programi, a sve je to rezultat dobre prevencije koju sprovodimo – kaže pedagog škole Snežana Mišić, prenose bujanovacke.co.rs.
Tema radionice, kako kaže, bila je „koja je najbolja prevencija vršnjačkog nasilja“, zato što smatra da je u prevenciji lek, tako da se na radionici govorilo o emocionalnoj stabilnosti učenika, o tome kako oni vide toleranciju, poštovanje i razumevanje.
- Ono što je mene jako iznenadilo kod učenika je činjenica da su prepoznali važne principe u rešavanju sukoba, odnosno naučili kako da prepoznaju konflikt i kako da pravilno pristupe njegovom rešavanju – dodaje Mišićeva.
Učenici su, po njenim rečima, radili na suočavanju jasnih motiva, jer kada prepoznamo motiv onda možemo da radimo i na sprečavanju nasilja.
- Razgovarali smo i o tome kako da sprečimo zajednički sukob u odeljenju, odnosno nasilje koje se javlja između vršnjačkih grupa, kada je prisutno društveno isključivanje koje jako ume da bude bolno za učenike – ističe pedagog.
Ono oko čega su se svi složili jeste da mora svako da radi na svom ličnom razvoju, da ima prave stavove, da prihvati odgovornost za sopstveni doprinos svakom problemu i da sve potiče od nas.
- Deo radionice bio je i na temu „shvatite vrednost praštanja“ naročito kad su u pitanju sitni sukobi u kojima možemo da radimo na pomirenju, jer ostajemo svi u istoj školi i društvenoj zajednici. Kada je u pitanju fizičko nasilje tu već postoji zakon koji mora da se poštuje – naglašava Mišićeva.
Njen zaključak je da na samokontroli mora da se radi i da su radionice, koje često praktikuje sa učenicima, najbolja prevencija jer omogućavaju im da uče i toleranciju i poštovanje i stabilnost.
Učenici razlikuju vrste nasilja i nisu spremni uvek da oproste jer nažalost neki od njih, po rečima pedagoga, sreću se sa nasiljem u porodici i nisu spremni da uvek pričaju o tome. Cilj ovih radionica je podizanje svesti, prepoznavanje uzroka, rešavanje konflikata i spremnost da se o njima priča.
- Vaspitni stil je bitniji od obrazovnog, jer kad imate dobar kulturološki odnos i prema sebi i prema drugima, onda možete da napredujete i u obrazovanju – zaključuje pedagog Snežana Mišić.
(Telegraf.rs)