12 zahteva roditelja dece stradale na pešačkim prelazima u Srbiji: Ovo su sve izmene Zakona koje traže
Sa roditeljima se sastala i ministarka za brigu o porodici i demografiji Darija Kisić
Ministarka za brigu o porodici i demografiju Darija Kisić sastala se sa predstavnicima roditelja dece koja su poginula na pešačkim prelazima širom Srbije, a koji su joj predali zahtev za pooštravanje kazni za prekršaje i krivična dela počinjena u javnom saobraćaju.
Кisić je roditeljima stradale dece izjavila iskreno saučešće i ukazala poštovanje na njihovoj snazi da se, pored tuge i bola, posvete cilju da više nijedno dete ne strada u saobraćaju.
Ona je istakla da je najveći prioritet svih institucija Republike Srbije sigurnost dece i njihovo bezbedno odrastanje i da će Ministarstvo za brigu o porodici i demografiju u tom smislu, zajedno sa nadležnim ministarstvima, razgovarati o tome kako da se ovo pitanje dodatno unapredi.
Kisić je podvukla da roditelji stradale dece mogu da računaju na punu podršku Ministarstva na čijem je čelu.
Roditelji dece koja su nastradala na pešačkim prelazima i trotoarima su se ujedinili tražeći hitnu izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja i Krivičnog zakonika.
Statistički podaci pokazuju da je prosečna kazna koja se izriče okrivljenima za izazivanje saobraćajne nesreće sa smrtnim ishodom - godinu dana zatvora. Sudije su nešto strože kada su u pitanju deca, pa je prosečna zatvorska kazna - tri godine, piše Politika.
Zbog toga roditelji traže sledeće izmene Zakona o saobraćaju:
- Da opšte ograničenje u naseljenim mestima na kritičnim tačkama, pešačkim prelazima i kritičnim deonicama obavezno mora biti 30 km/h, umesto dosadašnjih 50 km/h. Sva bezbednosno rizična mesta moraju da budu obeležena znakom upozorenja "Crna tačka" ili znakom "Pešački prelaz".
- Da se na pešačkim prelazima, gde je nastradao makar jedan pešak, obavezno postavljaju ležeći policajci.
- Da se uvede zakonska obaveza da pešaci i biciklisti prilikom kretanja kolovoznom trakom u uslovima kada nema trotoara za pešake i za bicikliste ili slično namenjene površine, obavezno nose fluorescentni prsluk ili fluorescentne trake. Isto važi i u uslovima noćnog kretanja sa smanjenom uličnom rasvetom ili bez javne rasvete, kao i prilikom smanjene vidljivosti usled vremenskih uslova (magla, kiša, sneg, poledica), kako u naseljenom mestu, tako i van njega.
- Da opšte ograničenje na kritičnim deonicama auto-puteva, obeleženih vidnim znakom upozorenja "Crna tačka", bude 100 km/h umesto dosadašnjih 130 km/h.
- Da se vozači za prekršaje navedene u članu 330, st. 1 30BS-a, kazne i zatvorskom i novčanom kaznom, a ne kao do sada alternativno jednom od dve sankcije.
- Da se za saobraćajne nesreće u kojima je nastupila smrt jedne ili više osoba izriče zatvorska kazna od pet do 15 godina, kao za ubistvo.
- U članu 297, st. 2, umesto sadašnje kazne od dve do 12 godina zatvora - za agresivnu vožnju sa smrtnim ishodom na pešačkom prelazu. Da se izriče zatvorska kazna od 30 godina bez mogućnosti pomilovanja.
- Da kazna za agresivnu vožnju sa smrtnim ishodom bude od 15 do 30 godina zatvora.
- Da se uvede kazna - trajna zabrana upravljanja motornim vozilom
- Da se umesto odredbe koja predviđa da zatvorska kazna koju može da izrekne osnovni sud bude od jedne do osam godina, usvoji nova koja predviđa da ovaj sud može da izrekne kaznu od pet do 15 godina.
- Da svi počinioci teškog krivičnog dela u javnom saobraćaju sa smrtnim ishodom moraju da suđenje čekaju u pritvoru.
- Da veštaci, za koje se dokaže da su u dva ili više navrata pogrešno veštačili, krivično odgovaraju za delo čija će zaprećena kazna biti kao i za krivično delo koje veštače.
(Telegraf.rs)