Srpski stručnjak za saobraćaj pojavio se sa drečavo žutom leptir mašnicom: Detalj koji čuva život

Bezbednost u saobraćaju na mnogo je većem nivou u Srbiji nego u drugim komšijskim zemljama

Foto: Tanjug/Zoran Žestić

Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Milan Vujanić objasnio je danas da je Srbija postigla svetski zapažene rezultate u bezbednosti saobraćaja, a kako bi i sam pokazao koliko je bezbednost na putevima važna, nosio je fluorescentno žutu mašnicu na košulji.

Kako je objasnio za Telegraf.rs, misli da bilo koji svetloodbojni znak u saobraćaju može da doprinese većoj pažnji kod vozača i uočljivosti pešaka, pa samim tim i mašnica od ovog materijala, a izdvaja je to što svako može da je napravi kod kuće ili u prvoj krojačkoj radnji.

- Kupite svetloodbojni prsluk na pumpi za 250 dinara, odete u zanatsku radnju koja pravi kravate ili kod nekog krojača i zamolite da vam naprave mašnicu od tog materijala. Ja sam ovo dobio kao poklon od snajke za rođendan - naveo je Vujanić za naš portal.

Ipak, ukoliko ste vešti sa mašinom za šivenje i imate malo strpljenja i vremena, ovo možete da uradite i sami.

Srbija ostvarila veliki napredak u bezbednosti u saobraćaju 

Kako je Vujanić naveo za Tanjug, u poslednjih 20 godina, počev od 2001. naša zemlja postigla je svetski zapažene rezultate u bezbednosti saobraćaja i da smo sada, prema tom kriterijumu, na nivou država Evropske unije.

- U Srbiji su 2001. stradale 1274 osobe, a 2021. 534. Za dva i po puta smo smanjili broj poginulih, a shodno tome i povređenih i materijalnu štetu - rekao je on na panelu "Sigurnost na četiri točka", u ogranizaciji kompanije "Dunav osiguranje", Portala blic.rs i kompanije "Ringier".

On je naglasio da je svetski standard da jedan poginuli reprezentuje 1,3 miliona evra, a da se sad zahteva da taj iznos bude 3,3 miliona evra.

- Za protekli period uštedeli smo više od 3.000 života pametnim postupanjem i ostvarili ogromnu uštedu za Srbiju samo u materijalnom smislu, da ne ulazimo u emotivni deo, jer je prosečna starost stradalih u saobraćajnim nesrećama 25 godina - rekao je Vujanić.

Dodao je da je mnogo lošija situacija u zemljama u okruženju u Hrvatskoj, BiH, Crnoj Gori, Makedoniji, Rumuniji, Bugarskoj, a smatra  da još mnogo toga može da se uradi, da broj poginulih na putevima može da se smanji na 300, ali da za to mora da se ispoštuje mišljenje struke. On kaže da bi voleo da se pozitivni trendovi nastave, ali da moramo da objasnimo našim ljudima koliko je to ozbiljno.

- Kako ćete mi objasniti da mlad, sposoban čovek sa dobrim autom, finansijski u dobroj situaciji, napravi takav prekršaj da vozi drastično velikom brzinom i neko pogine. On je mlad, pametan, sposoban i napravio je takvu glupost u saobraćaju. Jedino objašnjenje jeste da ljudi generalno potcenjuju opasnost u saobraćaju i ne ponašaju se kao što bi se ponašali u drugim oblastima - smatra Vujanić.

On veruje da kazne koje su predviđene u Zakonu nisu adekvatne, te ističe da je velika zabluda da su velike brzine i alkohol najveći uzroci saobraćajnih nesreća. Naglašava da to nisu dobre okolnosti, već one koje pogoduju nesrećama, ali da se nesreće dešavaju zbog nepažnje, pogrešne procene, greške u sporazumevanju, pogrešne procene i više sile.

- Prema statistikama u zadnjih 20 godina, 10 odsto naplaćenih kazni je zbog alkohola, a svega tri odsto ih učestvuje u nesrećama. A zaista strašan broj ljudi vozi u alkoholisanom stanju. Ja ne podržavam vožnju u alkoholisanom stanju, kao ni brzu vožnju, ali to nije glavni uzrok saobraćajnih nesreća - poručuje Vujanić.

Video: Od početka školske godine 39 saobraćajnih nezgoda u zonama škole

(Telegraf.rs)