Profesorka iz Šapca održala nesvakidašnji čas fizike tokom Mundijala: Đaci uz nauku prognozirali favorite
Naime, umesto da odgovaraju, učenici su putem projektora pratili prenos utakmice, navijali za našu reprezentaciju i uporedo rešavali zadatke iz fizike koji su u vezi sa fudbalom
Profesorka fizike u šabačkoj Srednjoj medicinskoj školi "Dr Andra Jovanović", Tatjana Marković Topalović, nedavno je oduševila javnost nesvakidašnjim časom za vreme utakmice Srbija - Kamerun na Svetskom prvenstvu u fudbalu.
Naime, umesto da odgovaraju, učenici su putem projektora pratili prenos utakmice, navijali za našu reprezentaciju i uporedo rešavali zadatke iz fizike koji su u vezi sa fudbalom. Računali su koji naš reprezentativac je imao najjači šut, brzinu njegove lopte, koji igrač je imao najveću brzinu, kolika je srednja brzinu "orlova" ili za koje vreme igrač pretrči teren...
Posle časa koji je održan dok su se igrale utakmice grupne faze i o kojem je brujala cela Srbija, profesorka Tatjana je učenicima zadala domaći zadatak da predvide koje reprezentacije će stići do četvrtfinala, polufinala i ko će biti pobednik Mundijala. Pomalo je ovaj domaći zadatak nekome ličio na klađenje, ali je ona napomenula učenicima da osim podataka o nacionalnim selekcijama, igračima i drugim sportskim elementima koriste i znanje iz fizike i logičko rasuđivanje.
- Oni su domaći radili 1. decembra, kada se ništa nije znalo i ispromašivali su, kao uostalom, rekla bih ceo svet. Vidi se na radovima da su pogrešili kod Danske, Poljske, Holandije, kao i slučaju Hrvatske i naročito Maroka. Njima su favoriti Nemačka, Brazil, Francuska, Argentina. Mislim da su više razmišljali kao kladioničari i domaći uradili "šansa metodom" nego što su razmišljali jezikom fizike. Poveli su se za zvezdama svetskog fudbala, a može se dogoditi potpuno iznenađenje u finalu - kaže profesorka.
Pogrešno je reći da u sportu nema nauke
Priznaje kako nije sigurna da cela prognoza staje u neku statitističku metodu matematike i fizike i da je sada, kada je poznato koje reprezentacije mogu da osvoje Mundijal jasno koliko je bilo teško uključiti nauku.
- Pogrešno je reći da u sportu nema neke nauke, ali ne može nauka da odredi rezultat. Kada bi to moglo svi bi išli u kladionice i uplaćivali na sigurno. Fudbal je spor iznenađenja, dešavaju se i razni sticaji okolnosti. Tu se završava nauka i počinje lična kreacija. Ja lično mislim da su na ovom prvenstvu pobedile psihički stabilne ekipe koje su se ponašale kao timovi i koje su igrale srcem za svoju zemlju. Tamo gde je bilo mnogo individualaca koji nisu osećali taj patriotizam i da su timski igrači, tu su ustvari zabrljali. Tu su igrali pojedinci, a ne tim. Tu je i snaga Hrvatske i Maroka koji je najveće iznenađenje - analizira profesorka Marković Topalović.
Za koji dan će se završiti Svetsko prvenstvo i profesorka ne planira da sa učenicima analizira njihove domaće zadatke, odnosno - promašaje.
- To bi bilo neozbiljno jer u sportu imate vrlo sporne prognoze. Sport je kompletna priča. Dovoljno je što sam ih podržala da gledaju utakmicu, povežem nauku i sport i što sam uspela da ne negiram da se igra Svetsko prvenstvo. Najveći broj nastavnika negira postojanje sporta i kod njih je ono "sedi i uči", a deci sve zuji fudbal oko glave i samo čekaju kada će da se okupe da gledaju utakmicu. Fudbal je obojio nastavni proces i u svakom slučaju, bez obzira na loše prognoze, bilo je zanimljivo - kaže profesorka Marković Topalović.
(Telegraf.rs)