Uprkos tragediji i zabrani, i dalje prelaze most preko Morave: Meštani Stalaća i Maskara rizikuju život
Preko mosta do obale i Stalaća treba samo 95 metara, a putem dvadesetak kilometara
Prošlo je manje od dva meseca od nesreće na visećem mostu kod Ovčarsko-kablarske klisure, u kojoj su nastradale dve osobe, a po ponašanju meštana Stalaća i Maskara, izgleda da to nije bilo dovoljno upozorenje.
Uprkos zabrani korišćenja, meštani i dalje koriste viseći most preko Zapadne Morave, koji spaja opštine Varvarin i Ćićevac, kako bi stigli do posla u obližnjim fabrikama, do farmi i njiva.
- Prolazila sam ,vodila sam i dete tu do Stalaća na Kulu Todora od Stalaća, ali ima sigurno tri, četiri godine kako ne prolazimo jer vidi se da nije bezbedno - priča Aleksandra Stefanović iz sela Maskare za RTS.
Korišćenje je zabranjeno 2019. godine, a dotrajale daske dokazuju da je most načeo zub vremena.
- Jeste zabrana, međutim, ljudi to stalno skidaju, prelaze preko mosta, sami rizikuju život, to je nešto što je vrlo teško sprečiti - upozorava Dragoš Beguš, građevinski inspektor Opštine Varvarin.
Ipak, preko mosta do obale i Stalaća treba samo 95 metara, a putem dvadesetak kilometara.
- Ljudi prelaze, ima lokalne farme ovde koji rade i od toga žive, stvarno je od velikog značaja, ali vidite most je u katastrofalnom stanju. Pre dvadesetak godina je vršena rekonstrukcija samo drvenih delova mosta. Znači grede postojeće i ove daske. To je rađeno iz sopstvenih sredstava, tada su mesna zajednica i opština bile jedna karika i to je tada bila kompletna rekonstrukcija - naglašava Marko Nikolić, predsednik MZ Maskare.
Most je u nadležnosti opštine Varvarin i na listi nelegalnih, o čemu je obavešteno resorno ministarstvo, piše RTS.
- Mislim da ih je vojska radila i niko tu dokumentaciju tehničku nema. Manje-više to su tipski mostovi u celoj Srbiji sa istim karakteristikama, te sajle i cela ta konstrukcija. Poslali smo kompletnu dokumentaciju u vezi tog mesta - dodaje građevinski inspektor Beguš.
Samo par stotina metara dalje niču betonski stubovi novog mosta na Moravskom koridoru, ali su meštani nestrpljivi u iščekivanju kraja izgradnje, rizikujući svoj život.
A rešeni su, kao i opština Varvarin da ga sačuvaju, uprkos izgradnji novog. Kako piše javni servis, napravljen je elaborat, a sa kompanijom Behtel-Enka koja gradi Moravski koridor pregovara se o njegovoj kompletnoj rekonstrukciji.
Podsetimo, u Srbiji od 66 visećih mostova, 9 je za rušenje.
(Telegraf.rs)