Najviše stradanja u saobraćaju ima upravo u ovom delu godine: Tada najviše ginu pešaci, a evo kada vozači

Brzinu vozila treba prilagoditi naročito u uslovima smanjene vidljivosti

Maglovito jutro i kišni dani doveli su do klizavih kolovoza i smanjene vidljivosti, pa se svim učesnicima u saobraćaju savetuje da budu dodatno oprezni, a načelnik Uprave saobraćajne policije Zlatko Belencan kaže da najviše stradanja u saobraćaju ima upravo u ovom delu godine. 

- Vidljivost je smanjena usled vremenskih uslova. To znači da je u ranim jutarnjim časovima, u nekim delovima i do kasnog popodneva, magla. Treba voditi računa o vidljivosti pešaka. To znači da je zakonodavac propisao da svetloodbojna ili reflektujuća materija treba da bude na pešaku, tj. da ima na sebi, kad se kreće kolovozam van naselja. Dakle, imamo princip -  vidi i budi vidljiv- rekao je za Tanjug načelnik Uprave saobraćajne policije Zlatko Belencan.

Kako dalje navodi, brzinu vozila treba prilagoditi naročito u uslovima smanjene vidljivosti.

- Što se tiče vozača, oni bi trebalo da prilagode kretanje svoga vozila uslovima i stanju puta. To znači da treba da prilagode brzinu, ako je vidljivost smanjena, da brzina treba da bude nešto sporija nego što je to propisano. Recimo, ako je to i 50 kilometara na čas, a prilike u saobraćaju su takve da bi brzina trebala da bude 30, onda je treba i prilagoditi. Upravo te sudarne brzine su dominantne u stvaranju posledica kada dođe do saobraćajne nezgode. Ako je veća brzina, onda je i posledica sigurno mnogo teža. Na primer, ako je brzina 50km/h, 40 posto je verovatnoća da prešak može poginuti. Ali, ako je 60km/h, to znači da pešakl može da pogine u 80% slučajeva. Velika je razlika upravo zbog te sudarne brzine i kontakta između vozila i pešaka.

Najviše stradanja ima upravo u ovom delu godine.

- Kada govorimo u ovoj godini, u ovom vremenskom periodu je poginuo 91 pešak. Što se tiče prošle godine, u istom vremenskom periodu, poginulo je 96 pešaka. Što se tiče početka godine, dominantno je stradanje vozača, s tim da i pešaci zauzimaju negde oko 35 posto poginulih. Kada govorimo o ovom mesecu, treba reći da je poginulo sedam lica, od toga su četvoro vozači, jedno dete koje je bilo putnik i dva pešaka.

- Ukoliko pričamo o satnici, možemo reći da su to jutarnji časovi i da je to kasnije do 17 do 22 sata. Upravo su to periodi, kada je veliki broj pešaka u saobraćaju. Kada pričamo o danima, možemo reči da su to petak, subota i nedelja, a o mesecima, to je sigurno kako dolazi do smanjenja vidljivosti, dakle, 10.11. i 12. mesec. Kraj godine je dosta nebezbedan period za kretanje pešaka - dodao je Belencan.

(Telegraf.rs)