Hibridni model rada pospešuje produktivnost i u krizi, ističe biznismen Vladan Balaban

Kriza izazvana pandemijom korone i ratom u Ukrajini već dugo traje, tako da su kompanije morale da se prilagode izmenjenim uslovima poslovanja kako bi opstale i napredovale

Foto: Pexels

Jedan od načina prilagođavanja na vanredne okolnosti je i hibridni model rada koji ne samo da poslovanje čini održivim nego i pospešuje razvoj uprkos krizi.

Globalna kriza stvorila je paniku širom sveta pa i u Srbiji. Ni biznismeni nisu izuzetak.

Mnogi od njih usled straha od novog i nepoznatog nisu bili u stanju da se uhvate u koštac s problemima zbog čega posao trpi. Ipak, ako se kriza shvati kao šansa, a ne prepreka, može otvoriti nove horizonte za biznis i profit i biti zamajac napredovanja cele kompanije. Da bi se to ostvarilo, ne treba bežati od krize nego joj studiozno pristupiti adekvatnom analizom svih prednosti i rizika koje donosi novo izmenjeno vreme. Na osnovu takve studije moguće je razviti nove poslovne modele i dati impuls daljem razvoju firme. U Srbiji su trenutno među najuspešnijim IT kompanije, a jedna od njih je velika softverska grupacija iz Novog Sada na čijem je čelu Vladan Balaban.

Kriza ne sme biti izgovor

Nema kompanije na svetu koja je u potpunosti spremna na krizu, ali to ne znači da, kada dođe do loših poslovnih okolnosti, nije moguće adekvatno reagovati. Prvi korak u tom smeru je svakako temeljna analiza svih posledica koje je izazvala kriza kako na biznis i tržište tako i na klijente, kupce… Opšte je poznato da svako drugačije reaguje na promene, zbog čega je potrebno otkriti kako funkcioniše ponuda i potražnja na izmenjenom tržištu. Sve su to smernice na osnovu kojih možemo razdvojiti delatnosti koje donose profit od onih koje predstavljaju nepotreban trošak u ova smutna vremena i unaprediti kompaniju u svakom smislu.

Osvojte tržište preko društvenih mreža, savetuje Vladan Balaban

U biznisu je najbitniji klijent, tako da njegovo zadovoljstvo nema cenu.

A kako zadovoljiti klijenta u današnje vreme, najbolje se može istražiti pomoću digitalnih alatki, odnosno neposredne komunikacije. U takvom kontaktu moguće je oceniti uspešnost svakog biznis projekta, ali i kreirati nove poslovne modele na osnovu informacija o potrebama i problemima klijenata. U tom smislu, veoma su značajne društvene mreže i aplikacije kao savremeni izvori informacija uz pomoć kojih se osvaja tržište.

IT pomaže kompanijama da se suoče sa promenama

U današnjem svetu promene se događaju gotovo na dnevnom nivou, pogotovo u vreme krize. Tako ubrzane novine moguće je ispratiti samo pomoću informacionih tehnologija, koje pomažu kompanijama da se prilagode. Promene su neminovnost protiv koje se posao ne može osigurati. Zato se sa poslovnim ambijentom mora menjati i sam biznis. Takav izazov neophodno je poveriti softveru koji će bez velikih turbulencija po kompaniju detektovati sve promene i iznedriti adekvatne biznis modele za novonastale poslovne okolnosti.

Kreativnost i inovativnost kao rešenje

Što ste u poslu kreativniji, veće su šanse da privučete pažnju klijenata i ostvarite uspeh. U poslednje dve i po godine sa krizom su se najbolje borili oni koji su donosili inovativna rešenja u skladu sa izmenjenim poslovnim ambijentom. S tim u vezi, najveću odgovornost imaju rukovodioci, odnosno menadžeri, koji u ova izazovna vremena moraju biti dovoljno hrabri, ali i kreativni kako bi pronašli najprofitabilnije biznis modele kao odgovor na krizu. Ne treba zaboraviti da će u turbulentna vremena investitori pre uložiti u neku inovaciju nego u tekuće poslovanje.

Hibridni model rada je nova normalnost, kaže Vladan Balaban

Hibridni model rada je nova normalnost. U njemu zaposleni mogu rasporediti svoje radne dane između rada od kuće i kancelarije. U zavisnosti od politike kompanije i preferencija zaposlenih, hibridni model može uključivati iskustvo potpunog rada od kuće, redovne posete kancelariji i sve između.

Pandemija je naterala kompanije širom sveta da masovno testiraju hibridni model rada i rezultati pokazuju da takav pristup ne samo da ne šteti produktivnosti već je može poboljšati, naglašava Vladan Balaban.

Kako bi podržale ovu vrstu radnog aranžmana, kompanije usvajaju digitalne tehnologije radnog mesta koje omogućavaju i menadžmentu i zaposlenima da imaju organizovane i dostupne svakodnevne aktivnosti, da prate procese i ostanu u kontaktu bez obzira na njihovu lokaciju.

Ove vrste tehnologija uključuju upravljanje poslovnim procesima, komunikaciju, upravljanje projektima, tok posla, praćenje vremena, izveštavanje i druge alate.

(Telegraf.rs/PR)