700.000 ljudi u Srbiji koristi neku vrstu socijalne pomoći: Najugroženija deca i porodice
Nacionalni dan davanja posvećen obrazovanju, solidarnosti sa osobama sa invaliditetom, a već dve godine i jednom od najhumanijih ciljeva – donaciji hrane
Obeležen je peti Nacionalni dan davanja. Na dan rođenja Mihajla Pupina ustanovili su ga Srpski filantropski forum i Koalicija za dobročinstvo. Sa idejom da ukaže na najveće izazove u društvu, datum je bio posvećen obrazovanju, solidarnosti sa osobama sa invaliditetom, a već dve godine i jednom od najhumanijih ciljeva – donaciji hrane.
U hramu dobročinstva u Kolarčevoj zadužbini, zahvalnice za podršku humanitarnim akcijama dobilo je više od šezdeset kompanija, organizacija i medija.
- Zahvalna sam na neiscrpnoj inicijativi i energiji ‘Forumu’, koji pokreće aktivnosti. Smatram da dobročinstvo nije dužnost već privilegija - ističe direktorka "Eliksir" fondacije Margareta Musić.
Nacionalna direktorka Fondacije "SOS Dečja sela" Vesna Mraković navodi da su u našoj zemlji najugroženija deca i porodice.
- Više od 700.000 ljudi u Srbiji koristi neku vrstu socijalne pomoći. Svaki korisnik socijalne pomoći je dete - kaže Mrakovićeva.
Njima su i namenjene osnovne životne namirnice koje se prikupljaju u okviru kampanje "Spasimo hranu, spasimo humanost". Kutije za hranu postavljene u pet objekata, podsećaju da i mala pomoć može mnogo da znači.
Iz udruženja koje namirnice daje najugroženijim porodicama, kažu da su ovakve akcije najuspešnije kada i sami izađu na teren i pozovu građane da pomognu.
- Dobro je što se poverenje prema nevladinim i humanitarnim organizacijama podiže, što i mi dokazujemo transparentnošću da radimo kvalitetno i da što građani daju, delimo i pomažemo kome treba - naglašava koordinatorka Udruženja MNRO Zvezdara Jasmina Erker.
Članovi Koalicije za dobročinstvo podsećaju da bi se više kompanija i organizacija opredelilo za pomoć najugroženijima, kada bi se ukinuo PDV na donacije.
Građani doniraju više od kompanija
Istraživanje organizacije Catalyst Balkans pokazalo je da su građani u prethodnoj godini donirali znatno više od poslovnog sektora.
- Voleli bismo da bude više strateških razvojnih davanja. Kada god je kriza, na nacionalnom nivou ili kada postoji potreba da pošaljemo nekog na lečenje, građani brzo i emotivno reaguju dok kompanije reaguju strateški - objašnjava direktor za partnerstva Catalyst Balkans Miloš Janković.
Na Nacionalni dan davanja uvek se čuje i poruka da je neophodna zajednička akcija građana, kompanija i medija. Predstavnici sedme sile zato će imati važnu ulogu u sledećoj akciji koja se priprema 16. oktobra, povodom Svetskog dana hrane, piše RTS.
Tada će ostaviti mikrofone i kamere i skuvati topli obrok za one kojima je to najpotrebnije.
(Telegraf.rs)