Korona je promenila i tržište rada: Ova zanimanja su među najtraženijima u Srbiji

Prosečna plata je preko 170 hiljada, a nisu programeri i bankari

Foto: Shutterstock

Moderno doba je omogućilo sve brži protok informacija i sve veću potražnju za onima koji tu informaciju umeju da plasiraju u etar, obrade je i učine je dostupnom velikom broju ljudi.

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku Republike Srbije u sektoru informisanja i komunikacija prosečna neto plata zaposlenog sa završenim fakultetom za mesec maj 2022. godine iznosi 174.533.

Takođe, u vreme kada je sve okrenuto ka digitalnoj sferi, na tržištu je sve veća potražnja za ljudima koji se bave upravo ovom oblašću i za to su školovani.

Još jedna stvar koja je značajno uticala na povećanje potražnje obrazovanih ljudi u oblasti informisanja i digitalnih tehnologija, jeste i pandemija korona virusa koja je pogodila čitav svet.

Pandemija je pokazala da svaki biznis može da funkcioniše "onlajn", naravno uz odgovorajuću podršku stručnjaka iz oblasti digitalnih medija i komunikacija.

Prema podacima koji stižu iz Republičkog zavoda za statistiku Republike Srbije, nakon diplomiranja u oblasti digitalnih medija i komunikacija svršeni studenti mogu naći posao u marketingu, advertajzingu, ivent menadžmentu, radiodifuziji, ali i u oblasti foto i video produkcije. Što su se pokazala kao neka od ključnih zanimanja u vremenu kada je većina nas morala da radi od kuće i "preseli" posao na Internet.

Foto: Saša Džambić

Najpopularnije pozicije i najplaćenije u sektoru digitalnih medija i komunikacija za koje se školuju studenti Fakulteta društvenih nauka su sledeće:

  • Stručnjak za digitalni marketing - na toj poziciji ćete se susresti sa mogućnošću da lično vi pomognete kompaniji ili industriji da razvijaju svoj brend, promovišu ga, plasiraju svoje proizvode i usluge na najbolji mogući način. Dinamičan posao koji će vam doneti veliki broj poznanstava, dobru zaradu, ali i mogućnost da od svoje karijere napravite pravi bum na tržištu i budete veoma traženi.
  • Medija planer - pozicija na kojoj ste uvek u srži svih važnih događaja i dešavanja. Vaš zadatak je da pored toga što ćete uživati u poslu i plati budete i spremni da kreirate akcione planove i strategije za reklamne kampanje.
  • Stručnjak za odnose sa javnošću, poznatiji kao PR - stručnjak u ovoj oblasti će osim dobrih finansija biti i veoma važna ličnost u svakom društvu, a posebno u kompanijama. Glavni zadatak PR-a jeste da stvori i održava povoljan imidž svog klijenta, a poseban je izazov rešiti sve probleme u vreme krize što daje posebnu čar ovakvom poslu. Dinamika i plata ovde idu ruku pod ruku, a neretko je i veoma zabavno.
  • Komjuniti menadžer - profesija koja je doživela svoju ekspanziju u proteklih par godina, a svoj trend potražnje dodatno će proširiti i u narednim godinama kako se sfera digitalnih medija bude širila. Glavni zadatak je da se bavite oglašavanjem kompanije kroz društvene mreže, kroz planove i strategije i kroz SEO upravljanje.
  • Veb menadžer - jedna od novijih profesija, čija se ekspanzija tek očekuje u godinama pred nama. Uz visoku platu, radni zadaci ove profesije su i kreiranje sadržaja veb stranica, kao i jasno strukturisanje strandarda koje su potrebni klijentu. Kreativan posao, koji pruža mogućnost da se svakoga dana usavršavate i kreativno razvijate, a uz to nikada nećete imati prazan novčanik.

Roditelji su navikli da je dugi niz godina među najplaćenijim profesijama programeri i bankari, ali digitalni mediji i komunikacije "prete" da u narednom periodu preuzmu primat i u finansijskom smislu, dok se dinamičnost i kreativnost ovih poslova i pozicija uveliko nalaze u vrhu najpoželjnijih karijernih poduhvata.

Zato ukoliko i vaše dete želi da postane stručnjak u oblasti digitalnih medija i komunikacija ne sumnjajte da je to dobar korak ka sigurnoj i srećnoj budućnosti, jer najbolje je raditi ono što volite, a da uz to imate i dobru platu. Neophodno znanje možete steći upisivanjem na Fakultet društvenih nauka. Sve neophodne informacije možete pronaći na sajtu www.fdn.edu.rs.

(Telegraf.rs/PR)